۴ میلیارد تومان اعتبار ملی برای منطقه ویژه لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: ۴ میلیارد تومان اعتبار ملی، امسال برای منطقه ویژه لرستان تخصیص داده شده که این در تاریخ استان، بی‌سابقه بوده است.

فرزاد محمد در حاشیه بازدید از شهرک‎های صنعتی لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امسال برای نخستین بار چهار میلیارد تومان اعتبار ملی برای منطقه ویژه لرستان تخصیص داده شده که این در تاریخ استان، بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: امسال در ۱۰ هکتار از این منطقه، زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری آماده می‌شود و امکاناتی از قبیل احداث ایستگاه آتش‌نشانی، تکمیل انبار پروژه، آغاز مطالعات ایجاد تصفیه خانه، احداث چاه دوم و تکمیل مؤلفه‌ها وزیرمجموعه‌های آب در منطقه ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان عنوان کرد: از مجموع ۶۸ شهرک صنعتی موجود در کشور، دو شهرک صنعتی مربوط به استان لرستان است، که یکی از این شهرک‌ها فعال بوده و دیگری که در شهرستان بروجرد واقع شده است، هنوز مسئول سازمان آن مشخص نیست.

وی تصریح کرد: در سال ۹۴، مجوز ایجاد شهرک صنعتی شماره سه بروجرد را اخذ کردیم و در حال حاضر نیز پیگیر مصوبه شهرک صنعتی شماره چهار خرم‌آباد هستیم.

محمدی خاطرنشان کرد: در چهار ماهه نخست امسال، ۳۸ اظهارنامه ثبت شده و تعداد اقلام صادراتی منطقه ویژه اقتصادی لرستان، ۴۳ قلم با ارزش دلاری سه میلیون و ۴۵۳ هزار دلار، با شش هزار و ۵۱۱ تن وزن و ارزش ریالی ۱۰۱ میلیارد و ۲۸۶ میلیون ریال بوده که این صادرات به کشورهای آفریقای جنوبی، عراق و افغانستان انجام شده است.

وی بیان کرد: در پایان این ماه، سامانه الکترونیکی اظهار از راه دور، نصب می‌شود تا تجار از طریق فضای الکترونیکی به ثبت اظهارنامه‌های خود بپردازند و نیاز به مراجعه حضوری آن‌ها نباشد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان لرستان گفت: یکی از مشکلات صنایع کوچک، پایین بودن میزان فناوری است که این مناطق ویژه می‌توانند با انتقال فناوری از سایر کشورها به این مناطق، به ارتقای فناوری کمک کنند.

وی افزود: امسال قرارداد احداث یک واحد بزرگ صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی لرستان منعقد شده و یک قرارداد دیگر در حال انعقاد است.

محمدی با اشاره به راه‌اندازی کارخانه بزرگ لاستیک‌سازی در شهرک صنعتی شماره سه خرم‌آباد، عنوان کرد: ۷۰۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی این کارخانه سرمایه‌گذاری شده است که پس از راه‌اندازی بیش از ۲ هزار فرصت شغلی را در استان فراهم می‌کند.

وی در رابطه با احداث پتروشیمی کوهدشت، تصریح کرد: قرارداد این پروژه با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در حال انعقاد است.

پایان پیام

کد خبر : 3459 ساعت خبر : 2:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3459
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات