گلونی

روزنامه‌ی لرستان/ ۱۴ شهریور

روزنامه‌ی لُرستان/ ۱۴ شهریور

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

روزنامه امروز را با خبری درباره نبود آب شرب در روستاهای شهرستان دلفان شروع می کنم که امروز تسنیم نوشت. فرماندار دلفان گفت: ۱۷۰ روستای شهرستان دلفان فاقد لوله‌کشی آب شرب است. جعفر طولابی بابیان اینکه ۴۴۰ روستا در سطح شهرستان دلفان وجود دارد، اظهار داشت: منابع آبی روستاهای شهرستان دلفان به دلیل خشکسالی سال‌های اخیر با مشکل مواجه شده است. وی با اشاره به اینکه ۱۷۰ روستای شهرستان دلفان فاقد لوله‌کشی آب شرب است، افزود: بیش از ۲۶۰ روستا دارای لوله‌کشی آب است که از این تعداد ۱۸۸ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرارگرفته است.

خبر دیگر تسنیم اینکه امکان حضور پزشک متخصص در شهر اشترینان نیست. رئیس اداره بهداشت و درمان بروجرد با اشاره به اینکه اعزام پزشکان متخصص به شهرهای کوچکی همچون اشترینان با مشکلاتی مواجه است، بیان کرد: هم اکنون در شهر اشترینان پزشک عمومی و آمبولانس وجود دارد و در صورتی که هر کدام از بیماران نیاز به درمان تکمیلی داشته باشند، در صورت نیاز از طریق آمبولانس به اورژانس بیمارستان‌های شهید چمران یا امام خمینی (ره) بروجرد منتقل شده و توسط پزشکان مستقر در این مراکز درمانی ویزیت می‌شوند. با توجه به اینکه تعداد بیمارانی که روزانه در شهر اشترینان به پزشک متخصص مراجعه می‌کنند، اندک بوده و بازدهی لازم را برای پزشک ندارد، در حال حاضر امکان حضور پزشکان متخصص در اشترینان امکان‌پذیر نیست.

روزنامه‌ی لُرستان/ ۱۴ شهریور

حالا برویم سراغ خبر خوبی از تسنیم، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: استخر مجموعه ورزشی کارگران شهرستان بروجرد در هفته تعاون افتتاح می‌شود که برای این مجموعه بالغ‌بر دو میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که مجموعه تکمیل و آماده افتتاح است.

طی خبری که امروز در مهر منتشر شد، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: طی پنج ماه نخست امسال بیش از هزار و ۳۷۲ میلیارد تومان جواز تاسیس واحد صنعتی در استان لرستان صادر شده است. تعداد صدور جواز تاسیس برای واحدهای صنعتی لرستان طی پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان هم از توزیع ۲۹۹ هزار تن نهاده کشاورزی و دامی بین کشاورزان این استان خبر داد.

فارس از سهم ۴٫۵ میلیون دلاری شهرستان دورود از صادرات غیرنفتی نوشت. ماشاءالله نعمتی عصر امروز در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی شهرستان دورود با اشاره به حجم صادرات غیرنفتی این شهرستان از ابتدای سال‌جاری تاکنون اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سهم شهرستان دورود از صادرات غیرنفتی استان لرستان ۱۲ میلیون دلار باید باشد و این در شرایطی است که از ابتدای سال‌جاری تاکنون حجم صادرات غیر نفتی شهرستان بالغ بر چهار میلیون و ۷۶۰ هزار دلار بوده است.

روزنامه را با خبری ورزشی که مهر نوشت به پایان می برم، تیم بوکس نوجوانان لرستان در مسابقات قهرمانی کشور در ایلام حضور یافت. با آرزوی موفقیت برای این تیم روزنامه را تمام می‌کنم.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

برای خواندن مطالب دیگر می‌توانید به سایت گلونی مراجعه کنید.

ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.

خروج از نسخه موبایل