گلونی

روزنامه‌ی لرستان/ ۲۱ شهریور

روزنامه‌ی لرستان/ ۲۱ شهریور

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:
به گزارش پایگاه خبری گلونیروزنامه امروز را با خبرهای فارس آغاز می‌کنم. فارس امروز از راه‌اندازی سیستم صدور شناسنامه در بیمارستان‌های بروجرد نوشت. رئیس اداره ثبت احوال بروجرد گفت: راه‎اندازی سیستم صدور شناسنامه در بیمارستان‏‎های شهید چمران و کوثر به ثبت سریع واقعه ولادت کمک می‏‎کند. در پنج ماهه نخست سال جاری ۳ هزار و ۳۵۶ جلد شناسنامه مکانیزه در شهرستان بروجرد صادر شده است. ۸۲ مرکز بهداشت با اداره ثبت احوال بروجرد به منظور ثبت موارد فوتی در روستاها همکاری می‏‎کنند.

معاون امور اسناد هویتی ثبت احوال لرستان هم عامل اصلی مرگ و میر در این استان را وجود بیماری‌های قلبی و عروقی دانست. هوشنگ شفیعیان عصر امروز در جلسه ثبت وقایع حیاتی این شهرستان اظهار کرد: از میان وقایع فوتی ثبت شده در ادارات ثبت‌احوال استان لرستان در پنج ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۴۶۷ مرد بر اثر بیماری‏‎های قلبی و عروقی فوت کرده‎اند.

فارس امروز خبری هم از کارت زرد مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان داشت. هوشنگ بازوند ظهر امروز در جلسه توزیع اعتبارات سال ۹۵ که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در خرم‌آباد تشکیل شد، نبود حمیدرضا حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در جلسه را به بی‌توجهی وی تلقی کرد و اظهار داشت: یک مدیر باید پیگیری‌های لازم را جهت کسب بودجه و اعتبارات مورد نیاز انجام دهد. وی در این جلسه به حنان کارت زرد داد و گفت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در جلسه بعدی که در ماه آینده برگزار می‌شود، باید گزارش کاملی را ارائه دهد.

برویم سراغ اعتبار ۳ میلیارد تومانی برای مدیریت تنش آبی شهرهای لرستان که تسنیم نوشت. رضا کرموند عصر امروز در جلسه توزیع اعتبارات ملی استان لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برای شهرهایی از استان که با مشکل تنش آبی مواجه شده‌اند، از محل اعتبارات شناور وزارت نیرو، بنا شد که سه میلیارد تومان برای برطرف شدن این مشکل اختصاص داده شود. میزان اعتباری که در سطح کشور برای رفع مشکل تنش آبی شهرها در نظر گرفته‌شده، ۱۲۵ میلیارد تومان است که از این مبلغ، سه میلیارد تومان آن به استان لرستان اختصاص داده‌شده، یعنی کمتر از سه درصد این اعتبار در اختیار استان قرارگرفته است.

تسنیم خبری هم از اعطای اعتبار برای راه‌سازی لرستان داشت. شهرام ملکی در جلسه توزیع اعتبارات ملی استان لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در بحث ردیف‌های متفرقه در حوزه راه و حمل‌ و نقل، دو ردیف مستقل برای روکش آسفالت راه‌های شهری جنوب غرب کشور و حذف نقاط حادثه‌خیز در نظر گرفته‌شده است.
میزان اعتبارات شناور و متفرقه راه و شهرسازی کشور، ۲۳۵ میلیارد تومان است که در این میان، سهم استان لرستان ۷۹ میلیارد تومان است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، میزان اعتبارات استان در حوزه راه‌سازی از ۷۹ میلیارد تومان به ۹۰ میلیارد تومان برسد.

روزنامه‌ی لرستان/ ۲۱ شهریور

خبر دیگر تسنیم از احداث ۳ هزار کلاس درس در لرستان بود. محمد چگنی در جلسه اعتبارات ملی که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: بنا بود در طول برنامه پنجم توسعه، ۷ هزار کلاس درس در لرستان احداث شود ولی تاکنون که شش ماه تا پایان برنامه پنجم باقی‌مانده، فقط ۲ هزار و ۹۰۰ کلاس درس در استان ساخته‌شده است.

مهر امروز خبری از احداث دو سد در لرستان داشت. مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به افتتاح دو سد در این استان گفت: در صورت تامین اعتبار دو سد حوضیان و کمندان در لرستان امسال افتتاح می‌شوند.

روزنامه‌ی لرستان/ ۲۱ شهریور

خبر آخر روزنامه خبری است از مسکن مهر پلدختر. پروژه‌ای که قرار بود در هفته دولت افتتاح شود اما مانند خیلی پروژه‌های دیگر که در زمان مقرر خبری از افتتاح‌شان نبود، نشد. به نقل از مهر، قدرت‌اله ترابی‌نژاد صبح شنبه در جلسه شورای مسکن مهر پلدختر گفت: مسئولان قبلی نتوانستند پروژه‌های مسکن مهر را به صورت درست و حسابی و مهندسی شده در پلدختر احداث کنند و در واقع آنچه طراحی شده ناقص و مایه تاسف است. قرار شد تعدادی از واحدهای مسکن مهر پلدختر در هفته دولت افتتاح شوند اما به دلیل این که به تعداد واحدهای اعلام شده در رسانه‌ها نرسیده‌ایم و این تعداد آماده بهره‌برداری نبود صلاح دیده شد که در زمان یاد شده افتتاح نشوند. فرماندار پلدختر با بیان اینکه دستگاه‌های مرتبط برای احداث این واحدهای مسکن مهر پای کار بودند، گفت: جلساتی برای رفع مشکلات مسکن مهر این شهرستان با همدلی، همفکری و هم‌اندیشی دستگاه‌های مختلف برای سرعت بخشیدن در انجام کار برگزار شده است. سیاست دولت تدبیر و امید این است پروژه‌هایی را که ۱۰۰ درصد آماده شده را به بهره‌برداری برساند تا مردم بتوانند از آنها استفاده کنند و بر اساس این نظر تصمیم گرفته شد افتتاح واحدهای مسکن مهر در زمان دیگری صورت گیرد.
انشا‌الله که زودتر اسباب افتتاح فراهم شود و کار به جایی نرسد که رکوردهای چندین ساله افتتاح نشدن شکسته شود.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

خروج از نسخه موبایل