گلونی

روزنامه‌ی لرستان/ ۲۹ شهریور

روزنامه‌ی لرستان/ ۲۹ شهریور

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

به گزارش پایگاه خبری گلونی برای شروع روزنامه برویم سراغ نورآباد و خبر محیط زیستی‌اش. طی خبری که روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان داشت، نبی حسنوند ریس اداره محیط زیست نورآباد گفت: در راستای تفاهم نامه همکاری فی‌مابین اداره کل حفاظت محیط زیست و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جهت اجرای برنامه‌های مشترک با هدف افزایش فرهنگ زیست محیطی و آموزش محیط زیست در سنین پایه، با حضور کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دلفان در کانون پرورش فکری کودکان در تابستان ۹۴اقدام به برگزاری کلاس‌های متنوعی به صورت کارگاهی و با تاکید بر حفظ محیط زیست با اولویت فرهنگ بازیافت نمودند.

خبر بعدی از اداره میراث لرستان است. سومین همایش «نقش جوانان در همدلی و همزبانی» صبح شنبه با حضور آیت‌الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در شهرستان دورود برگزار شد. در حاشیه این همایش نمایشگاهی از آثار فاخر و بومی شهرستان دورود توسط نمایندگی میراث فرهنگی این شهرستان و با حضور هنرمندان برگزار گردید که حاج آقا میرعمادی نماینده محترم ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهر خرم‌آباد در حاشیه این همایش از نمایشگاه صنایع دستی برپا شده در کانون امام علی(ع) توسط میراث فرهنگی شهرستان دورود بازدید نمودند و از تنوع و کیفیت مناسب این محصولات ضمن ابراز رضایت از هنرمندان خوب این شهرستان تمجید نمودند.

روزنامه‌ی لرستان/ ۲۹ شهریور

خبری هم داریم از اداره میراث بروجرد مبنی بر مرمت خانه تاریخی گودرزی در شهرستان اشترینان، حجت‌اله یارمحمدی، رئیس اداره میراث بروجرد قدمت خانه تاریخی گودرزی شهر اشترینان را مربوط به دوران قاجار دانست و گفت: اجرای سازه موقت در پیرامون فضای حیاط، اجرای سایه‌بان‌های سنتی در بخش اصلی و بام سازی شامل برچیدن آوار، تعویض تیرهای فرسوده و شیب بندی به روش سنتی در این فصل از مرمت انجام می‌شود. مرمت خانه تاریخی گودرزی با همکاری اداره میراث فرهنگی بروجرد و شهرداری اشترینان انجام می‌شود. اتاق‌های شاهنشین این خانه تاریخی تزئینات ارزشمندی نظیر کاشی کاری، چوب و گچ بری دارند.

خبر بعدی راجع به کارت‌های هوشمند ملی در لرستان است. مدیرکل ثبت احوال لرستان در کارگاه آموزشی کاربران دفاتر پیشخوان که در سالن کنفرانس اداره کل ثبت احوال استان لرستان برگزار شد گفت در راستای اجرای طرح صدور کارت هوشمند ملی و توسعه دولت الکترونیک ۱۱ دفتر پیشخوان خدمات دولت جهت اجرای طرح کارت هوشمند ملی در سطح استان راه اندازی شد. در این کارگاه آموزش‌های لازم در خصوص چگونگی پیش ثبت‌نام – اخذ درخواست و ثبت نام نهایی کارت هوشمند ملی و فرایند انجام کار توسط خانم بهاروند معاون فناوری اطلاعات وآمار جمعیتی و همچنین در خصوص شرایط و نحوه احراز هویت متقاضیان و رعایت موارد ایمنی و مسئولیت قانونی دفاتر و کاربران در قبال ارائه خدمات توسط آقای محمد جواد آزادی کارشناس اسناد هویتی این اداره کل تدریس گردید که نهایتا در پایان از شرکت کنندگان در این کارگاه آزمونی کتبی جهت ارزشیابی آنها به عمل آمد.

روزنامه‌ی لرستان/ ۲۹ شهریور

نوبتی هم که باشد نوبت خبرهای آقای استاندار شده است. هوشنگ بازوند، استاندار لرستان امروز گفت: پارسال اعتبار شهرداری‌های استان سه هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال بوده که امسال با افزایش ۱۹ درصدی به سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال رسیده است. از این میزان ۵۲ درصد اعتبارات عمرانی و مابقی به صورت اعتبارات جاری است.
استاندار امروز اشاره‌ای هم داشت به در اولویت قرار گرفتن زیرساخت‌های فرهنگی لرستان که تسنیم نوشت. استاندار لرستان با بیان اینکه امروزه دشمن در کمین است و مدام در حال هجمه است، عنوان کرد: دشمن مغز جامعه ما را که فرهنگ است هدف قرار داده که نیاز به مقابله دارد. با توجه به اینکه هدف توسعه اقتصادی را دنبال می‌کنیم ولی توسعه فرهنگی را فراموش نکرده‌ایم. توسعه زیرساخت‌های فرهنگی را در اولویت قرار داده‌ایم چرا که اولویت کاری در استان مسائل فرهنگی است که امروز شاهد نمونه‌هایی از این کار ها هستیم.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل