گلونی

لرستان در هفته‌ای که گذشت

لُرستان در هفته‌ای که گذشت

شنبه روز خبرهای سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به خرم‌آباد بود. محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور در جریان سفر به لرستان با بازدید از بخش‌های مختلف مجتمع کشت و صنعت از نزدیک در جریان روند اجرای این طرح قرار گرفت و دستورات لازم در راستای رفع موانع و مشکلات مجتمع را صادر کرد. محمد شریعتمداری همچنین در مراسم افتتاح ایستگاه فیض‌آباد شهرستان سلسله هم حضور داشت و در این مراسم درباره سد معشوره گفت: عملیات اجرایی سد معشوره از ابتدا بدون کار کارشناسی و تنظیم قرارداد با پیمانکار شروع شده است. پروژه دیگری که با حضور معاون اجرائی رئیس جمهور آغاز به کار کرد پروژه هتل پارسیان خرم‌آباد بود.

روز یکشنبه خانه کوهنوردی بروجرد افتتاح شد، خانه کوهنورد بروجرد با اعتباری معادل چهار میلیارد ریال احداث شده است که این اعتبار از محل اعتبارات استانی تأمین و تجهیزات مورد نیاز آن نیز با مشارکت شهروندان و خیران خریداری شده است. و همچنین پروژه میدان ولیعصر(عج) بروجرد که با هزینه‌ای معادل ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال احداث و یکشنبه به بهره‌برداری رسید. شهردار خرم‌آباد روز یکشنبه گفت: طبق تفاهم نامه‌ای با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به مصوبه شورای اسلامی شهر رسید مقرر شد در سه نقطه از شهر با همکاری بخش خصوصی سه مکان برای کارگران ساختمانی در نظر گرفته و در اختیار بخش خصوصی باشند. با وجود این مراکز مسائلی مانند آموزش، صدور کارت مهارت، بیمه و مسائل مربوط به بازنشستگی آنها برطرف می‌شود. در این روز هفته، نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی و سوغات در خرم‌آباد هم ساعت ۱۸ عصر در پارک شریعتی افتتاح شد.

دوشنبه یک خبر فرهنگی خوشحال کننده داشت و یک خبر فرهنگی ناراحت کننده. اول اینکه یک آموزشگاه موسیقی «هزار دستان» با مدیریت فرشاد سیفی افتتاح شد. خبر ناراحت کننده هم کمبود مراکز فرهنگی و هنری در لرستان بود. استانی که از ۱۱ شهرستانش فقط ۳ شهر توانسته‌اند فیلم پرفروش تاریخ لرستان را اکران کنند، فیلم محمد رسول الله(ص) در حالی به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ لرستان رکورد زده است که از ۱۱ شهرستان لرستان فقط در ۳ شهر این فیلم اکران شده و مردم ۸ شهرستان همچنان از تماشای این فیلم محروم هستند. شهرداری خرم‌آباد دوشنبه خبر خوبی برای خیبر داشت. شهرداری خرم‌آباد از محل اعتبارات جاری خود، ۳ میلیارد ریال به تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد کمک می‌کند. دوشنبه خرم‌آباد درگیر طوفان شدیدی شد که باعث شکسته شدن ۴۲ درخت در پارک کیو شد.

لُرستان در هفته‌ای که گذشت

سه‌شنبه استاندار لرستان در همایش تجلیل از برگزیدگان سال ۹۳ بخش کشاورزی لرستان خواستار پرداخت مطالبات گندم‌کاران استان شد و همچنین از تاسیس و راه‌اندازی اداره کل جمع آوری و فروش کالاهای تملیکی در استان خبر داد. سه‌شنبه طی مراسمی ۹۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین به ارزش شش میلیارد ریال با حضور استاندار لرستان در اختیار دهیاری‌های استان قرار گرفت.

چهارشنبه رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز کشور گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام کشور توسط خیران مدرسه‌ساز در نقاط مختلف تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است. خبر بعدی از تجهیز جاده‌های لرستان به دوربین کنترل سرعت بود و احداث پارک ترافیک در خرم‌آباد. مدیرکل محیط‌زیست لرستان روز چهارشنبه گفت: آلودگی هوای خرم‌آباد به ۳.۵ برابر حد مجاز و شهرستان پلدختر به ۱۲ برابر حد مجاز رسیده است.

پنجشنبه خبری داشتیم از چاپ کتاب جدید آیت دولتشاه نویسنده جوان لرستانی. این کتاب که توسط نشر چشمه منتشر شده‌ است به زودی به بازار ارائه خواهد شد. نماینده مردم بروجرد در مجلس از وضعیت درمان در بروجرد احساس نارضایتی کرد و گفت: بر این اساس یکی از مطالبات به حق و اصلی شهروندان بروجردی رسیدگی به شرایط نامطلوب درمانی و کیفیت‎بخشی به آن است. عصر پنجشنبه با حضور استاندار لرستان و برخی مسئولان استانی و شهرستانی پروژه آبرسانی به هشت روستای بخش درب گنبد شهرستان کوهدشت افتتاح شد. جشنواره نجات آب هم در پارک زیباکنار خرم‌آباد برگزار شد که گزارش تصویری این مراسم را می‌توانید در گلونی ببینید.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

لُرستان در هفته‌ای که گذشت

برای خواندن مطالب دیگر می‌توانید به سایت گلونی مراجعه کنید.

ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.

خروج از نسخه موبایل