گلونی

لرستان در هفته‌ای که گذشت

روز شنبه رئیس ثبت‌ احوال بروجرد از صدور شناسنامه‌ در بیمارستان‌های بروجرد خبر داد و گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری ۳ هزار و ۳۵۶ جلد شناسنامه مکانیزه در شهرستان بروجرد صادر شده است. هوشنگ بازوند در جلسه توزیع اعتبارات سال ۹۵ که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در خرم‌آباد تشکیل شد، نبود حمیدرضا حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در جلسه را به بی‌توجهی وی تلقی کرد و اظهار داشت: یک مدیر باید پیگیری‌های لازم را جهت کسب بودجه و اعتبارات مورد نیاز انجام دهد. وی در این جلسه به حنان کارت زرد داد. فرماندار پلدختر هم صبح شنبه در جلسه شورای مسکن مهر پلدختر گفت: مسئولان قبلی نتوانستند پروژه‌های مسکن مهر را به صورت درست و حسابی و مهندسی شده در پلدختر احداث کنند و در واقع آنچه طراحی شده ناقص و مایه تاسف است. قرار شد تعدادی از واحدهای مسکن مهر پلدختر در هفته دولت افتتاح شوند اما به دلیل این که به تعداد واحدهای اعلام شده در رسانه‌ها نرسیده‌ایم و این تعداد آماده بهره‌برداری نبود صلاح دیده شد که در زمان یاد شده افتتاح نشوند.

یکشنبه رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از ایجاد هشت هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در بخش صنعت و معدن این استان خبر داد. رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی شورای شهر بروجرد گفت: اقدام شورای شهر این شهرستان در تصویب تغییر کاربری فضاهای سبز ناسنجیده بوده است. اعضاء شورای اسلامی شهر بروجرد باید از این پس در مصوبه‎های خود در این باره تجدید نظر کرده و به هر قیمتی حاضر به کاستن از سرانه فضای سبز شهرستان بروجرد نشوند. رئیس حوزه هنری لرستان با بیان اینکه جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی هفتم تا نهم مهرماه در استان اصفهان برگزار می‌شود، عنوان کرد: ۱۳۲ اثر در رشته‌های فیلم، انیمیشن، تئاتر، موسیقی، شعر، داستان و هنرهای تجسمی به این جشنواره ارسال‌ شده است.

دوشنبه خبر خوبی داشتیم از کاشت نهال بلوط در بام لرستان. مدیرکل محیط زیست لرستان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: همانگونه که بحث ریزگردها در لرستان و استان‌های غرب کشور ایجاد شده اگر بحث‌های زیست محیطی را جدی نگیریم به طور قطع سلامت همه زیستمندان به خطر خواهد افتاد. مدیردفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان عصر دوشنبه در جلسه منابع آب شهرستان پلدختر اظهار داشت: کشور ۱۵ سال با خشکسالی مواجه است و امسال میزان نزولات جوی در استان لرستان نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته است. سرپرست مرکز بهداشت خرم‌آباد از راهی شدن اهالی روستای «ده سفید سفلی» این شهرستان به بیمارستان به دلیل آلودگی آب شرب این روستا خبر داد.

سه‌شنبه مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۴۲ کیسه زغال به میزان ۴۲۰ کیلو توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دورود کشف و ضبط شد. رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم‌آباد از دستگیری صیاد متخلف خبر داد مدیر کل نوسازی مدارس لرستان از ساخت ۱۵ مدرسه تا کنون توسط بنیاد برکت خبر داد. هوشنگ بازوند در مراسم آغاز عملیات اجرایی استودیوی بام خرم‌آباد و ایستگاه فرستنده تلویزیونی در بام لرستان افزود: این بام ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری استان است که متاسفانه شورای عالی منابع طبیعی و جنگل‌های کشور کل این مجموعه را عرصه جنگلی در نظر گرفته است. استاندار لرستان خبری هم از سرمایه‌گذاری کشور جمهوری چک در حوزه نفت و گاز لرستان داشت.

چهارشنبه مدیر کل مدیریت بحران لرستان گفت: دستگا‌های اجرایی و امدادی لرستان برای مقابله با خطرات احتمالی ناشی از آغاز زود هنگام بارش‌های پاییزه در لرستان در حالت آماده باش قرار گیرند. خبر بعدی هم اینکه علی هادی چگنی معاون فعلی برنامه‌ریزی استانداری لرستان، طی حکمی از سوی محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به سمت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان منصوب شد. علی خادمی، مدیر جهاد کشاورزی پلدختر ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان پلدختر اظهار داشت : آتش‌سوزی کوه گردکانه پلدختر که از ساعت ۱۶ سه شنبه در منطقه میانکوه غربی شهرستان پلدختر به وقوع پیوست پس از هفت ساعت مهار شد.

معاون استاندار لرستان سید سعید شاهرخی عصرپنجشنبه در حاشیه جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی استان لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت:‌ بر اساس قانون حبس زدایی و آیین‌نامه ۷۹ از قانون مجازات اسلامی، بناشده برخی از زندانیان به‌جای اینکه عمر خود را در زندان بگذرانند، این مدت را در دستگاه‌های اجرایی بدون مزد خدمت کنند. معاون استاندار لرستان خبری هم از تشکیل اتاق‌های فکر تخصصی در دستگاه‌های اجرایی لرستان داشت. سید سعید شاهرخی گفت: به دنبال اعلام رتبه‌بندی کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور، کارگروه فرهنگی و اجتماعی لرستان، در شمار سه کارگروه برتر کشور قرارگرفته است. دانش‌آموزان شهرستان نورآباد با استفاده از مواد دور ریختنی نمایشگاهی با عنوان «آثار زیست محیطی و کودکان» برپا کردند تا همراهی خود را محیط زیست نشان دهند. لیلا امیدیان مسئول برگزاری این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه ۱۵۰ اثر مختلف با موضوع حفاظت از محیط زیست توسط دانش‌آموزان این شهرستان به نمایش گذاشته شده است.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

خروج از نسخه موبایل