گلونی

مراسم کاشت درخت بلوط

مراسم کاشت درخت بلوط

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان مراسم کاشت درخت با حضور رکاب‌زن جانباز و پدر بلوط لرستان برگزار شد.

مدیرکل محیط زیست لرستان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: همانگونه که بحث ریزگردها در لزستان و استان‌های غرب کشور ایجاد شده اگر بحث‌های زیست محیطی را جدی نگیریم به طور قطع سلامت همه زیستمندان به خطر خواهد افتاد.
مهرداد فتحی بیرانوند با بیان اینکه اقدام آقای طباطبایی یک کار فرهنگی و قابل تقدیر است، ادامه داد: در این کار هم فرهنگ دوچرخه‌سواری که یک ورزش پاک است و هم درخت‌کاری ترویج پیدا می‌کند و از نظر ما ماهیت کار ایشان کاملا محیط زیستی است.سیدمسعود طباطبایی دوچرخه سوار جانباز عصر یکشنبه به همراه جمعی از مسئولان استانی به مزار شهدای گمنام لرستان واقع در تپه شهدای خرم‌آباد ادای احترام کردو نهال‌های بلوط در این مکان مقدس با حضور پدر بلوط ایران کاشته شد.
وی درجمع خبرنگاران گفت : جانباز ۶۵ درصد ارتش است و از سال ۱۳۸۲ طرح جهانی کمربند صلح یادواره شهدای گمنام ایران زمین را با هدف پیاده‌روی دور دنیا ارائه کرده و مسیرهای تهران – قم، قم – کربلا، ایران – ترکیه و تهران- مشهد را به صورت انفرادی و گروهی با پای پیاده پیموده است.

مراسم کاشت درخت بلوط

وی افزود : در سال ۸۹ پس از دیدار با روسای جمهور و وزرای امور خارجه سفربه دور دنیا با دوچرخه را آغاز کرده است که متاسفانه در سفر به آلمان و ایتالیا با عدم موفقیت مواجه شد و به ایران بازگشت.
وی با اشاره به اینکه به مناسبت روز ملی خلیج فارس از اردیبهشت سال ۹۰ به صورت انفرادی از پاسارگارد به شلمچه را رکاب زده است، تصریح کرد: در مرحله اول سفرهای استانی در ۵۱ استان رکاب زده است و این در حالی است که برخی استان‌ها را چند بار وارد و خارج شده است.
طباطبایی با بیان اینکه مرحله دوم سفرهای استانی را به مناسبت روز ملی خلیج فارس سال ۹۴ آغاز کرده است، یادآور شد: در این مرحله با دعوت از سایکل توریست‌های مطرحی که در سطح داخلی و خارجی رکاب زده بودند از پاسارگاد به سمت استان بوشهر رفتیم و در نهایت روز ملی خلیج فارس با دریافت تندیس اختتامیه از دست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار بوشهر این مرحله به پایان رسید.
وی افزود: روز سوم خرداد به مناسبت روز جانباز و گرامیداشت حماسه سوم خرداد سفر خود را با عنوان یادمان حماسه سازان تاریخ ساز با مبحث کاشت درخت در آرامگاه شهدای گمنام و مراکز تاریخی کشور با پیام «بحران‌های زیست محیطی را جدی بگیریم» و «اهدای خون و اهدای عضو تبلور انسانیت است» و در راستای «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» از طوس تا شلمچه آغاز کردم.
طباطبایی با اشاره به اینکه در این مرحله حدود ۲۰ استان کشور را رکاب زده است، گفت : در هفته دفاع مقدس به صورت گروهی از اندیمشک تا شلمچه را رکاب خواهیم زد.
وی با بیان اینکه حدود ۳۰ فیلم چه به صورت نقش اول و … در کارنامه بازیگری خود دارد، افزود: فیلمنامه نویسی را زیر نظر اساتید بزرگ گذرانده است.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل