گلونی

دعوت همگانی برای پاک‌سازی بام خرم‌آباد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، انجمن مردم نهاد «صیانت ار بام لرستان» به منظور پاک‌سازی و آبیاری درختان بام لرستان با صدور اطلاعیه‌ای از مردم خرم‌آباد دعوت به حضور حداکثری کرده است.

این انجمن زمان آغاز گردهمایی را جمعه ۱۳ شهریور ماه ساعت ۱۸ اعلام کرده است.

در این اقدام،انجمن‌های دوستداران‌، آفتاب، نجات سمندر، میراب آب‌ها، حامیان، تعامل، یساولان، ویره‌داران، مهندسین‌، و کارگروه جنگل‌ها و محیط زیست متارخ، انجمن صیانت از بام لرستان  را یاری می‌کنند که چشم به حضور گسترده شهروندان خرم‌آبادی دارند.

پایان پیام

بام لرستان

بام لرستان نام پروژهٔ گردشگری و تحقیقاتی در شهر خرم‌آباد است. این مجتمع گردشگری، تحقیقاتی حدود۸۰۰ هکتار وسعت دارد که در شرق شهر خرم‌آباد در بالای کوه مدبه واقع شده‌است. مدبه کوه نام کوهی است که در شرق شهر خرم‌آباد قرار گرفته و عاری از هر گونه پوشش درختی و گیاهی طبیعی است اما موقعیت و اشراف مناسب و داشتن دید و منظر مناسب به شهر، سبب شکل‌گیری ایده احداث یک مجتمع به نام بام لرستان می‌شود که دارای کارکردهای متنوع وبی نظیری در غرب کشور است.

این پروژه در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد ساعت ۵ صبح اولین روز رمضان سال ۸۹، زمانی است که طرح رنگ اجرایی می‌گیرد و کلنگ اجرای فاز اول این این طرح توسط حبیب‌الله دهمرده استاندار لرستان بر زمین‌می‌خورد و کار با کاشتن نهال و احداث راه‌های دسترسی به نقاط مختلف سایت شروع و با تعریف تدریجی کارکردهای مجتمع و مشخص نمودن عرصه‌ها، کار به پیش می‌رود. نام قبلی این پروژه چهارده معصوم بوده‌است. این مجتمع شامل مکان‌های تفریحی، باغ وحش، پارک آبی،دانشکده محیط زیست رستوران «بام»، کافی‌شاپ و رستورانی به نام «رصدخانه کاسین» مجهز به تلسکوپ و مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی می‌باشد.

خروج از نسخه موبایل