گلونی

کشاورزان حق کشت گیاهان آبدوست را ندارند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان گفت: کشاورزان در سال آینده حق کشت گیاهان آبدوست و اجاره زمین به کشاورزان مهاجر را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،مهندس علی امید سیفی با بیان اینکه طرح تعادل‎بخشی شامل ۱۱ پروژه است، اظهار کرد: حفظ و حراست و صیانت از آب، گروه‎های گشت و بازرسی، کنتور هوشمند، طرح داناب، تشکیل تعاونی‎های آب‎بران، متعادل حریم کیفی، ساماندهی شرکت‎های حفاری، مطالعه کف‎شکنی دشت‎ها، پر و مسدود کردن چاه‎های غیرمجاز و… است.

وی ادامه داد: به منظور حفظ، حراست و صیانت از منابع آب باید از کشت گیاهان آبدوست جلوگیری شود.

سیفی با بیان اینکه علاوه بر کشت گیاهان آبدوست هجوم کشاورزان مهاجر و رغبت آنها برای کشت هندوانه و سیب‎زمینی مزید بر علت خشکسالی در استان بوده است، افزود: آب منطقه‎ای لرستان تعامل خوبی با دادگستری و شرکت آب منطقه‎ای دارد از کشاورز تعهدنامه می‎گیرد تا سال آینده مبادرت به کشت گیاهان آبدوست و اجاره به کشاورز مهاجر نکند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان بیان کرد: در بحث فرهنگ‎سازی مصرف آب و صیانت و احیاء منابع آب، انتظار زیادی از طرح داناب می‎رود.

وی گفت: متولی بخش آب تنها شرکت آب منطقه‎ای نیست چرا که خیلی از موضوعات مربوط به آب خارج از مسائل آب منطقه‎ای است.

سیفی یادآور شد: به منظور صیانت از منابع آب جهاد کشاورزی نیز پای کار آمده و انتظار می‎رود در سال زراعی جدید حرفی برای گفتن داشته باشد

پایان پیام

تعریف حراست

به عمل حفاظت و حراست از دارایی‌ها یا افراد که به‌وسیله گماشتن فردی ویژه برای این امر صورت بگیرد نِگَهبانی یا حِراسَت گفته می‌شود. فردی که مأمور پاسداری و نگهداری از چیزی یا جایی شده را نگهبان می‌گویند.

نگهبانان ممکن است از سوی نهادهای دولتی به کار گماشته شده باشند یا از سوی اشخاص و گروه‌های خصوصی.

در بیشتر موارد نگهبانان یونیفورم به تن می‌کنند و حضور خود را با ایستادن در محل، یا نصب دوربین نظارتی مداربسته یا نصب آژیر به چشم می‌آورند تا از اقدامات غیرقانونی نسبت به آن محل یا افراد حاضر در محل جلوگیری کنند.

خروج از نسخه موبایل