افتتاح کمربندی جنوب خرم‌آباد تا پایان امسال

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان از افتتاح پروژه راهسازی کمربندی جنوبی خرم‌آباد تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، شهرام ملکی اظهار داشت: کمربندی جنوبی خرم‌آباد به لحاظ واقع شدن در مسیر کوریدور شمال به جنوب در حوزه لرستان دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی با اشاره به بالا بودن ترافیک شبانه روزی ماشین آلات سبک و سنگین به خصوص وسایل ترانزیتی در محور کمربندی جنوبی خرم‌آباد عنوان کرد: این محور یکی از محورهای پرحادثه استان بوده که در این راستا اداره کل راه و شهرسازی لرستان از سال ۹۱ اقدام به اجرای باند دوم و ارتقا آن به چهارخطه کرده است.

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه با توجه به اینکه این پروژه قبل از سال ۹۲ عملیات اجرایی آن شروع شده در این سال دارای پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی بود ادامه داد: در این راستا اجرای باند دوم این محور به طول ۲۴ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته شده است.

وی همچنین از اجرای چهار زیرگذر و دو روگذر در این محور خبر داد.

مدیر کل راه شهرسازی لرستان با اشاره به علت کندی اجرای این پروژه راهسازی تصریح کرد: علت کندی اجرای این پروژه کمبود اعتبار بوده است.

ملکی با بیان اینکه برای اتمام این پروژه نیازمند ۳۲ میلیارد تومان اعتبار هستیم گفت: تاکنون ۱۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه راهسازی کمربندی جنوبی خرم‌آباد اعتبار صرف شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸ کیلومتر از مجموع ۲۴ کیلومتر این محور زیر بار ترافیک رفته است تصریح کرد: بنا داریم با پیگیری مدیریت ارشد لرستان و نمایندگان زمینه بهره‌برداری از این پروژه را تا پایان امسال فراهم کنیم.

پایان پیام

استان لرستان از استان‌های غربی ایران است. این استان ۲۹۳۰۸ کیلومتر مربع مساحت و بیش از یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت دارد. نرخ بیکاری در لرستان با ۲۱ درصد بالاترین نرخ بیکاری در ایران است. این استان سیزدهمین استان کشور از نظر جمعیت می‌باشد. خرم‌آباد مرکز استان است.

کد خبر : 4665 ساعت خبر : 10:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4665
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات