باگشت عقاب‌های طلایی به زیست‌گاه خود

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست ایلام از بازگرداندن یک قلاده روباه و دو بهله عقاب طلایی به زیستگاه‌های آن‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،مازیار سلیمان‌نژاد ظهار کرد: یک قلاده روباه گرفتار شده در یکی از پارک‌های شهر ایلام پس از انجام مراقبت‌های لازم و حصول اطمینان از سلامت حیوان، در زیستگاه طبیعی اطراف ایلام رهاسازی شد.

وی گفت: دو بهله عقاب طلایی که از ناحیه بال زخمی شده بودند پس از دوماه مراقبت مداوای کامل در منطقه حفاظت‌شده «مانشت» و «قلارنگ» رهاسازی شدند.

مدیرکل محیط‌زیست استان از شهروندان خواست هرگونه تخلف زیست‌محیطی اعم از شکار، صید و تخریب غیرمجاز طبیعت را به اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست ایلام اطلاع دهند.

پایان پیام

در مورد روباه

روباه‌ها جانورانی با جثهٔ متوسط و کوچک از تیرهٔ سگ‌سانان هستند که در آسیا و آفریقا و همهٔ قاره‌ها به جز جنوبگان زندگی می‌کنند. روباه‌ها در نواحی قطبی، جلگه‌های بی‌درخت و در بیابان‌های آفریقا و خاورمیانه، کویرها و دشت‌های خشک زندگی می‌کند. روباه‌های سرخ از فراوان‌ترین گونه‌های روباه بوده و دارای پراکندگی بسیار بالا و شامل ۴۷ زیرگونهٔ شناسایی شده‌است. این روباه‌ها در اروپا، آفریقا، آسیا و آمریکای شمالی یافت می‌شوند. ۱۲ گونه از روباه‌ها متعلق به سردهٔ Vulpes یا روباه‌های حقیقی می‌باشند.

طول عمر روباه‌ها در طبیعت به‌طور معمول بین یک تا سه سال است اما مواردی از طول عمر بیش از ۱۰ سال نیز گزارش شده‌اند. بر خلاف سایر سگ‌سانان روباه‌ها معمولاً در گروه‌های خانوادگی کوچکی مشاهده می‌شوند. برخی از آن‌ها نیز مانند روباه قطبی به صورت انفرادی زندگی می‌کنند. روباه‌ها همه‌چیزخوار هستند.

روباه‌ها به رنگ‌های گوناگونی از سرخ پدیده طلائی تا قهوه‌ای شدید می‌باشند. برخی از روباهان موی سیاه خالص دارند. روباه سرخ را ممکن است روباه نقره‌ای نیز بنامند. این نوع روباه خطوط پوشش سرخ با خطوط سیاه روی پشت و شانه‌اش دارد. روباه‌ها در بعضی جاهای دنیا از جانب شکارچیان در معرض خطر هستند؛ چون شکارچیان گاهی روباه‌ها را برای پوست پرمو و نرم آن به دام می‌اندازند و شکار می‌کنند.

کد خبر : 4655 ساعت خبر : 8:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4655
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات