بهره‌برداری از پروژه پارک نیاوران

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از فارس، به مناسبت ششمین روز هفته دولت با حضور مسئولان این شهرستان پروژه میدان و پارک نیاوران بروجرد در مساحت ۵ هزار متر مربع به بهره‌برداری رسید.

در حاشیه بهره‌برداری از این پارک، شهردار بروجرد اظهار کرد: این پروژه با اعتبار ۷۶۰ میلیون ریال و در ۸۷ روز کاری به بهره‌برداری رسیده است.

منوچهر یوسفی با بیان اینکه اجرای عملیات تاسیساتی این پروژه شامل انشعاب آب و برق، نصب مبلمان پارکی نظیر نیمکت، سطل زباله و پایه چراغ روشنایی بوده است، خاطرنشان کرد: حجم خاکریزی و کود حیوانی در پروژه میدان و پارک نیاوران به ترتیب ۴۰۰ کمپرسی و ۴۰ سرویس است.

شهردار بروجرد یادآور شد: اجرای عملیات احداث فضای سبز در این پروژه شامل تسطیح خاک و خاک‌ریزی، بلوکاژ، کاشت بذر چمن، کاشت انواع درخت و درختچه و معبرسازی حاشیه پارک بوده است.

یوسفی ادامه داد: در شهرک نیاوران به دلیل انجام عملیات ساخت و ساز، تاکنون فضای سبز احداث نشده، اما شهرداری بروجرد بر حسب وظیفه خود در این راستا اقدام به احداث این پارک کرده است.

وی گفت: مکان احداث این فضای سبز در گذشته محل دفع زباله ساکنان این منطقه بوده که فضایی نامناسب را ایجاد کرده که مورد نارضایتی شهروندان بوده است.

شهردار بروجرد خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح افزایش سرانه فضای سبز، دسترسی شهروندان و ساکنان منطقه به فضای سبز مبلمان شده و توزیع عادلانه سرانه فضای سبز در تمام نقاط شهر است.

پایان پیام

تعریف فضای سبز

گردشگاه یا پارک و بوستان شهری به مکانی محفوظ می‌گویند که به صورت طبیعی یا نیمه طبیعی توسط دولت به وجود آمده‌است، و در کنار آن برای تفریح و لذت بردن انسان، یا برای حفاظت از حیات وحش یا زیستگاه طبیعی. بوستان‌ها ممکن است شامل سنگ، فواره، خاک، آب و قسمت‌های چمن باشد. بسیاری از پارک‌ها قانوناً حفاظت شده و محفوظ اند.

کد خبر : 4135 ساعت خبر : 2:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4135
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات