به بهره‌برداری رسیدن ۱۲۴ پروژه سازمان جهاد کشاورزی لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم،‌ مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۱۲۴ پروژه کشاورزی هفته دولت در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

مهرداد غضنفری اظهار داشت: در هفته دولت ۱۲۴ پروژه سازمان جهاد کشاورزی لرستان به بهره‌برداری می‌رسد که برای  راه‌اندازی آن‌ها ۴۷ میلیارد و۷۹۸ میلیون و۴۰۷ هزار تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آب‌وخاک ۸۹ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: با افتتاح آن‌ها زمینه اشتغال ۱۸۹ نفر فراهم و شش هزار و۱۴۱ خانوار از فواید راه‌اندازی این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان بابیان اینکه امسال در هفته دولت درزمینهٔ دام و طیور هشت پروژه افتتاح میشود، عنوان کرد: با راه‌اندازی این هشت پروژه  ۳۶ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی لرستان در حوزه شیلات ۹ پروژه قابل‌افتتاح دارد، بیان کرد: با افتتاح این پروژه‌ها زمینه اشتغال ۳۴ نفر فراهم می‌شود.

غضنفری تصریح کرد: هفته دولت یک پروژه از شرکت غله به بهره‌برداری می‌رسد و در حوزه امور عشایری ۱۴ پروژه قابل‌افتتاح  وجود دارد که با افتتاح آن‌ها ۸۳۲ خانوار از ایجاد این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند و سه پروژه در حوزه صنایع کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد که با راه‌اندازی آن زمینه اشتغال ۵۵ نفر فراهم می‌شود.

پایان پیام

در مورد عشایر

به کسانی که به جامعه عشایری تعلق دارند عشایر گفته می‌شود. واژهٔ عشایر، جمع عشیره به معنی قبیله مانند عشیرهٔ السواری که از عشایر بزرگ عرب ساکن در اقلیم اهواز است. جامعه عشایری شیوه زیستی متفاوت و جدای از شیوه زیست شهری و شیوه زیست روستایی است. این جامعه عبارت است از جامعه انسانی نسبتاً خوداتکا و خودبسنده که ساخت اجتماعی قبیله‌ای دارد و عموماً زندگی خود را از دامداری اداره می‌کنند. با تغییر فصول، عشایر معمولاً برای یافتن مراتع مناسب برای حیواناتشان محل زندگی خود را تغییر می‌دهند.

واژه عشایر بیشتر در زبان فارسی و در مورد ایل‌های کوچنده در ایران به کار می‌رود. عشایر در قدیم در تعیین حکومت‌ها نقش اساسی داشته‌اند و اکثر خاندان هاو سلسله‌های حاکم بر ایران خاستگاه عشایری داشته‌اند.

کد خبر : 3805 ساعت خبر : 4:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3805
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات