تغییرات پاییزی در شبکه‌های سیما

تغییرات پاییزی در شبکه‌های سیما

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، رضا پورحسین قائم مقام معاون سیما با اشاره به فعالیت شبکه تهران در بستر اچ‌دی بیان کرد که این شبکه باید حجم قابل توجهی تولیدات داشته باشد تا بتواند در پاییز به شکل رسمی کار خود را آغاز کند.

وی توضیح داد: در آینده نزدیک همه برنامه‌ها در شبکه‌های دیگر نیز اچ‌دی خواهند شد. هم‌اکنون نیز تولید برنامه در بعضی از شبکه‌ها به صورت اچ‌دی است و بسیاری از برنامه‌ها نمی‌تواند غیر از اچ‌دی ضبط شود.

پورحسین ادامه داد: تنها مساله فعلی ما این است که چون شبکه‌‌ها پخش اچ‌دی ندارند، برنامه‌ها نمی‌توانند به صورت اچ‌دی به پخش برسند اما به زودی پخش همه شبکه‌ها به صورت اچ‌دی خواهد شد.

قائم مقام معاون سیما درباره زمان فعالیت رسمی شبکه تهران که در ساختار اچ‌دی برنامه‌های خود را به پخش می‌رساند، توضیح داد: برنامه‌های شبکه تهران از پاییز به پخش خواهند رسید چون این شبکه تازه تاسیس شده است و ابتدا باید حجم قابل توجهی تولیدات داشته باشد تا بتواند در پاییز ابتدا به شکل آزمایشی و بعد به شکل رسمی کار خود را شروع کند.

پورحسین درباره برنامه‌های شبکه تهران عنوان کرد: تهران استان مهمی است، پایتخت کشور است و دغدغه زیادی وجود داشت که شبکه تهران راه بیفتد. این شبکه به استان و شهر تهران تعلق دارد و با ویژگی پایتخت یعنی شهری که معرف همه ایران است و به عنوان نمونه‌ای کامل از همه اقوام و زبان‌ها مطرح است و حتی سبک‌های مختلف زندگیِ اقلیمی و قومی در آن متمرکز شده‌ است و ایران کوچکی را تشکیل داده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر این‌ها به لحاظ سیاسی، تهران پایتخت یک نظام است و قاعدتاً باید به شکلی فراگیر‌تر و شبیه به یک شبکه ملی عمل کند. با این حال مسائل خاص تهران و استان تهران و سبک زندگی ایرانی اسلامی در اولویت قرار دارد.

تغییرات پاییزی در شبکه‌های سیما

قائم مقام معاونت سیما در ادامه درباره گروه کودک و نوجوان که در شبکه یک شکل گرفته است، یادآور شد: گروه کودک و نوجوان شبکه یک فعلاً از تولیدات قبلی و تأمینی استفاده می‌کند تا وجود خود را اثبات کند و از پاییز تولیدات جدید به شکل نمایشی شروع می‌شود. غیر از شبکه یک، باقی گروه‌های کودک در شبکه‌های دیگر نیز بازخواهند گشت و حتی شبکه تهران نیز در حوزه کودک کار خواهد کرد.

پورحسین درباره تغییر شبکه پویا به شبکه کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: پخش بخشی از انیمیشن‌های این شبکه؛ که در آینده نزدیک جایگزین شبکه پویا می‌شود، کاهش می‌ یابد و قالب‌های دیگر برنامه‌ سازی به آن اضافه می‌ شود بنابراین به شبکه کودک و نوجوان تغییر نام پیدا می‌ کند.

وی در پایان گفت: شبکه کودک و نوجوان به شکل تخصصی و متمرکز به فعالیت در حوزه کودک و نوجوان ادامه می‌دهد و بخش اعظم تولیدات این شبکه مختص خردسال و کودک است که آن هم از پاییز کار خود را شروع خواهد کرد. در حال حاضر این شبکه با پخش انیمیشن به کار خود ادامه می‌دهد و از طرف دیگر آثار در شبکه در قالب‌های مختلف عروسکی، نمایشی، غیر نمایشی، پلاتو و… در حال تولید هستند تا بعدا بتوانند اعلام موجودیت کنند و این شبکه تولیدات خود را مبتنی بر فرهنگ خودی پیش خواهد برد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 4747 ساعت خبر : 12:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4747
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات