جشنواره نقاشی «نجات آب»

به گزارش پایگاه خبری گلونی جشنواره نقاشی «نجات آب» به همت کانون همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی لرستان برگزار می‌شود. این جشنواره ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۱۲ شهریورماه در پارک زیباکنار خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

photo_2015-08-29_12-11-07
این جشنواره در دو بخش کودکان و عموم بزرگسالان خواهد بود، در بخش کودکان نقاشی‌ها به صورت گروهی و بر روی پارچه و در بخش عموم، هنرمندان به وسیله بوم و پلات هنرنمایی خواهند کرد.
اجرای نمایش موزیکال کودکان و مسابقه خلاقیت ریاضی و توزیع بروشورهای آموزشی از برنامه‌های جانبی این مراسم است. در اجرای این برنامه شرکت آب منطقه‌ای لرستان،شهرداری خرم‌آباد، اداره کل محیط زیست لرستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان مشارکت خواهند داشت.

پایان پیام

تعریف جشنواره

جشنواره یا فستیوال (به فرانسوی: Festival) به روز یا دوره‌ای از جشن‌ها یا آیین‌ها، یا به تعدادی از رویدادهای فرهنگی (مانند نمایش و بررسی فیلم‌ها) که در یک مکان خاص رخ می‌دهد گفته می‌شود. جشنواره از دل جشن بیرون آمده‌است و ریشه‌های آن به دوران باستان بازمی‌گردد و بیشتر جنبه مذهبی داشته‌است و به مرور زمان جنبه‌های دیگری نیز یافته‌است و امروزه در بیشتر جشنواره‌ها جنبه‌های هنری و فرهنگی چشمگیر است.

یک. واره یعنی نوبت، مرتبه – به قول رودکی سمرقندی: گـُـل دگر ره به گلستان آمد/ واره باغ و بوستان آمد واره وقتی به آخر اسم ملحق شود معانی مختلفی پیدا می‌کند از جمله ” نوبت شادی ” دو. جـَشن یعنی مجلس شادمانی، محفل نشاط – ضیافت – سُرور و شادی. جشنواره یا فستیوال برگزاری مراسمی است که برگزارکنندگانش می‌خواهند اتفاق خوشایندی که مثلاً سال پیش در عرصه‌های مختلف علمی، هنری، فرهنگی، صنعتی و نظایر آن رخ‌داده‌است، امسال مورد معرفی و تجلیل و تمجید قرار دهند. سخنرانان جشنواره می‌توانند در باب موضوع جشنواره صحبت کنند با این تفاوت که مطالب باید به‌سوی معرفی و تجلیل و تمجید میل داشته باشد. در برخی دیگر از جشنواره‌ها به بزرگداشت یا تجلیل از محصولی خاص پرداخته می‌شود یا با معرفی جوایزی فصلی برای تشویق عموم در شرکت و مشارکت در رویداد خاصی تلاش می‌شود.

کد خبر : 4125 ساعت خبر : 11:19 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4125
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات