حسن زاهدی و دغدغه امنیت شغلی

حسن زاهدی و دغدغه امنیت شغلی

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از سینماپرس، حسن زاهدی صدابردار باسابقه سینمای ایران در آستانه روز ملی سینما گفت: تنها در خواست من از مسئولین سینمایی و دولت یازدهم در این روز بزرگ، داشتن امنیت شغلی است.

این صدابردار با سابقه سینمای ایران در آستانه ۲۱ شهریور  و روز سینما با اشاره به ضرورت رسیدگی به وضعیت اهالی سینما یادآور شد: متآسفانه اهالی سینما نه امنیت شغلی دارند و نه مسکن و معیشتی که بتوان با افتخار از آن‌ها یاد کنند.

وی ادامه داد: هنرمندان بزرگی در سینما کار می‌کنند که هنوز بعد از گذشت سال‌ها کار کردن در سینما اجاره نشین هستند که باید مسئولین به فکر این افراد باشند و بخشی از بودجه‌های بالایی که در سینما خرج می‌شود را به کمک به امرار معاش سینماگران اختصاص دهند.

این سینماگر مطرح کشورمان گفت: بنده با این همه سال سابقه حرفه‌ای در سینما نزدیک شش ماه است که بیکارم؛ اگرچه به روش‌های مختلف از پس خرج زندگی بر می‌آیم اما خبر دارم که صدابرداران بزرگ‌تر از من در سینما هستتند که در پی همین بیکاری‌ها از پس اجاره خانه و خرج ماهیانه خود بر نمی‌آیند.

زاهدی تصریح کرد: مدیران سینمایی باید متوجه باشند که وقتی یک فعال باسابقه سینما چند ماه بدون کوچک‌ترین درآمدی بیکار باشد مجبور می‌شود با هر پروژه‌ای کار کند و قطعأ به واسطه دستمزدهای پایین کیفیت کارش هم کاهش پیدا می‌کند، در نتیجه شما به مرور با آثاری روبرو خواهید بود که همه عوامل آن افرادی منفعل و بی‌انگیزه برای ارائه کار خوب و با کیفیت هستند.

حسن زاهدی و دغدغه امنیت شغلی

وی گفت: مدت‌هاست از تأمین امنیت شغلی سینماگران صحبت می‌شود و حتی طرح‌ها و برنامه‌های متعددی هم به دستگاههای مربوطه ارائه شده است اما آنچه که اهمیت دارد وضعیت فعلی خانواده سینماست. باید بپذیریم که مشکل شغلی فعالان سینما همچنان به رغم بازگشایی خانه سینما لاینحل مانده و قانون حمایتی در این زمینه وجود ندارد.

وی خاطر نشانکرد: سینما فقط یرای اهالی سینما نیست و به واسطه وجه هنری، مورد استقبال عموم مردم است؛ تا حدی که من معتقدم روز سینما به اقشار مختلف مرد تعلق دارد.

وی افزود: با این شرایط باز هم شاهد وضعیت نامناسب اقتصادی سینماگران به ویژه عوامل پشت صحنه هستیم که شاید بخاطر حفظ آبرو و شأنیت خود مسائل و مشکلات خود را جایی مطرح نمی‌کنند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 4792 ساعت خبر : 11:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4792
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات