خرم‌آباد ۳٫۵ برابر حد مجاز آلوده است

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، مدیرکل محیط‌زیست لرستان گفت: آلودگی هوای خرم‌آباد به ۳.۵ برابر حد مجاز و شهرستان پلدختر به ۱۲ برابر حد مجاز رسیده است.

مهرداد فتحی بیرانوند بابیان اینکه استان لرستان پنجاه‌ و یکمین روز آلوده خود را در سال ۹۴ سپری می‌کند، اظهار داشت: بر اساس شاخص استاندارد آلودگی هوا، اکثر شهرستان‌های استان در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین غلظت آلودگی هوا در شهرستان پلدختر اعلام‌شده است، افزود: آلودگی هوای شهرستان خرم‌آباد به ۳٫۵ برابر حد مجاز و شهرستان پلدختر به ۱۲ برابر حد مجاز رسیده است.

مدیرکل محیط‌زیست لرستان عنوان کرد: غلظت بیشترین ذرات با قطر۲٫۵ میکرون است که با توجه به این مسئله آلودگی هوا در وضعیت ناسالم قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه  آلودگی هوا منشاء خارجی دارد و از کشور عراق وارد استان شده است، بیان کرد: میزان آلودگی شهرستان پلدختر به ۱۲ برابر حد استاندارد است.

فتحی بیرانوند تصریح کرد: بر اساس شاخص استاندار آلودگی، آلودگی هوای لرستان در روز گذشته بسیار ناسالم اعلام شد به‌طوری‌که آلودگی هوای خرم‌آباد به ۷٫۵ برابر حد مجاز و آلودگی هوای شهرستان پلدختر به ۱۲٫۵ برابر حد مجاز رسید.

وی خاطرنشان کرد:  با توجه به شرایط آلودگی هوا به مردم توصیه می‌شود از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و افراد مسن، کودکان، بیماران قلبی و تنفسی در فضای آزاد رفت‌وآمد نکنند و افرادی که ناچار به تردد در فضای آزاد تردد هستند از ماسک استفاده کنند.

پایان پیام

در مورد آلودگی هوا

آلودگی هوا زمانی اتفاق می‌افتد که حجم زیادی از ذرات یا مواد مضر از قبیل گازها، ذرات و زیست‌مولکول‌ها وارد اتمسفر کرهٔ زمین شود. آلودگی هوا مخلوطی از ذرات معلق و گازهایی است که غلظت آن به محدوده مضر برای انسان رسیده‌است که می‌تواند هم در داخل ساختمان و هم در خارج ساختمان باشد. آلودگی هوا می‌تواند باعث افزایش بیماری‌ها در انسان یا گرمایش کرهٔ زمین گردد.

کد خبر : 4407 ساعت خبر : 9:43 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4407
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات