درآمدی ۴۹ درصد پایین‌تر از میانگین کشور

درآمدی ۴۹ درصد پایین‌تر از میانگین کشور

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان معاون برنامه‌ریزی و بودجه استانداری لرستان گفت: متوسط درآمد سرانه مردم لرستان۴۹درصد کمتر از میانگین کشور  بوده و این درحالی است که هم اکنون کمبود منابع بانکی از اصلی‌ترین مشکلات در مسیر توسعه به ویژه توسعه صنعتی استان است.

علی هادی چگنی در جلسه معارفه رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان افزود: متوسط درآمد سالانه مردم لرستان ۴۹ درصد کمتر از میانگین کشوری بوده و همین امر موجب شده مصارف بانکی استان بیش از منابع موجود باشد.

وی مصارف و منابع بانکی استان را به ترتیب ۶۰ هزار و ۳۰ هزار میلیارد ریال برشمرد و افزود: در این راستا باید به استان محرومی همچون لرستان توجه ویژه‌ای شده و تسهیلات بدون سقف از محل صندوق توسعه ملی برای استان لحاظ شود.

وی تصریح کرد: همچنین در نظر گرفتن سهم خاصی برای لرستان در شورای عالی اشتغال موجب جبران بخشی از کمبودهای منابع بانکی استان خواهد شد.

معاون استاندار لرستان همچنین با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مطلوبی در استان وجود دارد گفت: متاسفانه برخی شاخص‌ها تاکنون نیز به وضعیت مطلوب نرسیده است.

درآمدی ۴۹ درصد پایین‌تر از میانگین کشور

چگنی تصریح کرد: طی دو سال اخیر اقدامات خوبی در زمینه ارتقاء شاخص‌های استان انجام‌شده به‌طوری‌که نرخ بیکاری در سال‌های ۹۱، ۲۰ درصد، ۹۲ ، ۱۷درصد و در سال گذشته ۱۵درصد بوده اما فاصله زیادی برای رسیدن به نقطه مطلوب وجود دارد.

وی جذب سرمایه‌گذار و احیای ظرفیت‌های راکد را از اهداف مدیریت ارشد استان دانست و گفت: محور توسعه استان در بخش خصوصی قرار داده شده و در این مدت تلاش شده امکانات و زیرساختهای لازم در این مورد فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- اندیمشک، دورود- الیگودرز- اصفهان و دورود- بروجرد در حال احداث است، بیان کرد: آزادراه خرم‌آباد-  اراک نیز با ا عتبار بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

چگنی با بیان اینکه پروازهای فرودگاه خرم‌آباد به ۳۰ پرواز در هفته افزایش‌یافته است، تصریح کرد: طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد در دستور کار قراردارد.
وی به عبور ۶۰۰ کیلومتر خطوط نفت خام از لرستان اشاره کرد و گفت: علیرغم این ظرفیت حتی یک پالایشگاه در استان وجود ندارد.

چگنی تصریح کرد: علیرغم اعلام آمادگی سرمایه گذار در این حوزه اما برای تامین خوراک با مشکل مواجهیم که از مسوولان درخواست می‌شود نسبت به این مهم توجه داشته باشند و به استان کمک کنند.

در این مراسم رضا صفی خانی به عنوان رییس جدید سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان معرفی شد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 5043 ساعت خبر : 4:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5043
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات