رسیدگی به امور روستاها

رسیدگی به امور روستاها

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، استاندار لرستان گفت: رسیدگی به امور مناطق محروم و روستایی از خواسته‌های اصلی  اولویت‌های کاری شخص رییس جمهوری است.

هوشنگ بازوند در بازدید سرزده از روستای دارایی کرگاه شرقی و حضور در مسجد این روستا افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب رسیدگی به مناطق محروم بوده که این مناطق  و توجه به آن  از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

وی رسیدگی به مناطق محروم و روستایی را از شعارهای انتخاباتی دکتر روحانی  عنوان کرد و اظهار داشت: دولت با جدیت به دنبال تحقق این شعار از جمله در حوزه معیشت و اقتصاد روستاییان، عشایر و مناطق محروم است.

رسیدگی به امور روستاها

استاندار لرستان اضافه کرد:  در این راستا نیز اقدامات مطلوبی انجام شده به نحوی که طی دوسال گذشته ۳۳۵ روستا گازرسانی و شاخص بهره‌مندی گاز استان از ۳۷ به ۶۰ درصد افزایش یافته است.
بازوند با اشاره به ایجاد ۴۱۴ کیلومتر راه روستایی استاندارد در دو سال گذشته گفت: هم اکنون میانگین شاخص راه روستایی در کشور ۷۹ و در استان ۸۲ درصد است.

وی افزود:  اعتبارات آبفار در سال ۹۲ معادل ۲۶۰ میلیارد ریال بوده که ۱۰۰ میلیارد ریال از این میزان تخصیص یافته در حالی که این اعتبارات در سال گذشته به ۶۱۰ میلیارد ریال و تخصیص آن نیز به ۴۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت که در نتیجه این اقدامات ۱۸۸ روستای استان که با تانکر آبرسانی می شد به ۱۰۳ روستا کاهش یافته است.

 مدیریت ارشد اجرایی لرستان یکی دیگر ازدستاوردهای مثبت و قابل دفاع دولت یازدهم را طرح تحول نظام سلامت در کشور دانست و گفت: در حال حاضر روستاییان تنها حدود چهار درصد هزینه‌های درمانی خود را پرداخت می‌کنند و در مجموع تاکنون دولت  ۵۱۰ میلیارد ریال  برای کاهش هزینه های درمانی  بیماران پرداخت کرده است.

بازوند تعیین تکلیف نمودن مسائل هسته‌ای و پایان دادن به مذاکرات را از دیگر اولویت‌های دولت دکتر روحانی عنوان کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری از اینکه پرونده هسته‌ای تمام شده است اظهار رضایت نموده‌اند و امروز توافق هسته‌ای برای ما یک ابزار قدرت شده که زبان تحریم و تهدید را به زبان تکریم تغییر داده است.

وی همچنین ادامه داد: ایمن‌سازی راه‌های استان نیز در این دو سال در دستور کار بوده و در این مدت نیز ۴۱۴ کیلومتر راه روستایی استاندارد در استان احداث شده است.

وی با بیان اینکه این اقدامات علیرغم کمبود اعتبار و خزانه خالی دولت انجام شده تصریح کرد: ۲۹ پرواز در هفته توسط فرودگاه خرم‌آباد بیانگر رونق اقتصادی، استقبال از پروازهای فرودگاه  و اشتیاق سرمایه‌گذاران برای حضور در استان است.

وی همچنین در خصوص جاده دسترسی به روستای دارایی کرگاه شرقی، ساماندهی و جابجایی تیرهای چراغ برق روستا، اجرای طرح هادی، تامین وسیله نقلیه برای دهیاری و رفع مشکل ساختمان ترویج کشاورزی روستایی در آینده نزدیک قول مساعد داد.

گفتنی است در این دیدار معاون عمرانی، سیاسی و اجتماعی و برنامه‌ریزی استاندار، فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی استان و برخی مدیران ستادی استاندار را همراهی کرده و با بررسی مسایل و مشکلات مردم روستا از نزدیک نسبت به رفع آن قول مساعد دادند.

روستای دارایی کرگاه شرقی از توابع شهرستان خرم‌آباد است.

برای خواندن مطالب دیگر می‌توانید به سایت گلونی مراجعه کنید.

ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.

پایان پیام

کد خبر : 4312 ساعت خبر : 10:20 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4312
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات