روزنامه‌ی لرستان/ ۲۵ شهریور

روزنامه‌ی لرستان/ ۲۵ شهریور

به گزارش پایگاه خبری گلونی مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

روزنامه امروز را با یک خبر هواشناسی آغاز می‌کنیم که تسنیم نوشت. خبری از باران‌های زودهنگام پاییزی. مدیر کل مدیریت بحران لرستان گفت: دستگا‌های اجرایی و امدادی لرستان برای مقابله با خطرات احتمالی ناشی از آغاز زود هنگام بارش‌های پاییزه در لرستان در حالت آماده باش قرار گیرند. رضا آریایی با اشاره به بارندگی‌های زودهنگام پاییزه امسال، اظهار داشت: تحلیل بارش‌های استان لرستان از طرف مراکز علمی معتبر، حاکی از نزول بارش‌های پیش از موعد فصل پاییز امسال است. مدیرکل مدیریت بحران و ستاد حوادث غیرمترقبه استان لرستان با اشاره به‌ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی وامدادی استان لرستان برای پیشگیری از حوادث احتمالی، عنوان کرد: لازم است اداره راه و شهرسازی، نسبت به پاک‌سازی دهانه پل‌ها اقدام کند تا شاهد حوادث سال‌های گذشته نباشیم. وی بابیان اینکه شرکت برق، تمهیدات لازم را برای خاموشی‌های احتمالی بیندیشد، بیان کرد: لازم است همه دستگاه‌های اجرایی وامدادی به دستگاه‌های ژنراتورهای تولید برق اضطراری تجهیز شوند تا در صورت وقوع بارش‌های مخرب، قطعی برق نداشته باشیم.

روزنامه‌ی لرستان/ ۲۵ شهریور

خبر بعدی هم اینکه علی هادی چگنی معاون فعلی برنامه‌ریزی استانداری لرستان، طی حکمی از سوی محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به سمت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان منصوب شد.

طی خبری که امروز فارس داشت، استخر مجموعه ورزشی کارگران بروجرد که دیروز در روزنامه هم به آن اشاره کردیم با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره‌برداری رسید.

امروز مدیر جهاد کشاورزی خرم‎آباد از تجهیز یک‎هزار هکتار از اراضی دیم، آبی سنتی و باغات این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار خبر داد و گفت از ابتدای سال ۹۴ با اجرای سیستم‎های آبیاری تحت فشار بارانی و قطره‎ای بیش از ۱۰۰۰ هکتار از اراضی دیم و آبی سنتی و باغات به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده‎اند که در مجموع میزان اراضی دارای سیستم آبیاری تحت فشار در حوزه عمل شهرستان خرم‎آباد از مرز ۶ هزار هکتار خواهد گذشت.

خدا را شکر مدتی بود که از اخبار آتش‌سوزی در امان بودیم، تا اینکه دوباره آتش به جان جنگل‌های پلدختر افتاد که تسنیم نوشت. علی خادمی، مدیر جهاد کشاورزی پلدختر ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان پلدختر اظهار داشت : آتش‌سوزی کوه گردکانه پلدختر که از ساعت ۱۶ سه شنبه در منطقه میانکوه غربی شهرستان پلدختر به وقوع پیوست پس از هفت ساعت مهار شد. وی با اشاره به آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع کوه بابا بهرام افزود: آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع کوه بابا بهرام دهستان ملاوی نیز که از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه روز سه شنبه آغاز شده بود ساعت ظهر امروز و پس از ۱۶ ساعت مهار شد . این دو آتش‌سوزی با تلاش نیروهای مردمی و اداره منابع طبیعی،هلال احمر و جهاد کشاورزی ، با وسایل ابتدایی بیل و شاخ و برگ درختان مهار شد . از میزان خسارت وارده و حجم این دو آتش‌سوزی اطلاعی در دست نیست و نیروها در حال حاضر در منطقه مستقرهستند و به محض آزاد سازی نیروها کار برآورد تعیین خسارت آغاز خواهد شد.

هنوز هم وسیله مهار آتش‌سوزی‌ها بیل و وسایل ابتدایی است. و این بیشتر از خبر آتش‌سوزی‌ها ناراحت کننده است.

پایان پیام

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 5145 ساعت خبر : 8:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5145
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات