روزنامه‌ی لرستان/ ۳۱ شهریور

روزنامه‌ی لرستان/ ۳۱ شهریور

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

به گزارش پایگاه خبری گلونی بشتابید که برای شروع روزنامه خبری دارم از آن‌ها که حسابی خوش است. خبری از راه‌اندازی خانه هنرمندان لرستان که ایرنا نوشت. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از راه‌اندازی خانه هنرمندان استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: فرهنگ و هنر در استان لرستان و شهرستان‌ها قوام بخش هنر دینی و ملی ما و نیازمند توجه ویژه است. با توجه به غنای فرهنگ و آداب و رسوم استان لرستان ، تشکیل خانه هنرمندان می تواند در حفظ و تقویت این آداب و رسوم در جهت نزدیک شدن فرهنگ های مختلف و تقویت وحدت ملی و دینی بسیار موثر باشد. حجت الاسلام حنان از تمامی دستگاه‌های مرتبط خواست، در مسیر پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری استان، خانه هنرمندان لرستان را همراهی کنند.

بالاخره فصل پاییز شد و موسم درس و مشق و مدرسه. به نقل از مهر، جشن ورود کلاس اولی‌ها به مدرسه صبح امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان، مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش، معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی استان لرستان، مدیرکل آموزش و پرورش ناحیه یک، دانش آموزان و اولیاء در مدرسه توحید شهرستان خرم‌آباد برگزار شد. اسدالله عباس‌زاده مدیرکل آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد در این مراسم با اشاره به اینکه این ایام مهر آفرین را به دوستداران علم و ادب تبریک می‌گویم، اظهار داشت: مدارس ناحیه یک خرم‌آباد با سه هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل فرهنگی و معلم به استقبال ماه مهر می‌رود.

روزنامه‌ی لرستان/ ۳۱ شهریور

امروز با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، ائمه جمعه پلدختر و دوره چگنی و جمعی از مسئولان نورالدین درمنان به عنوان فرماندار جدید شهرستان پلدختر معرفی شد. همچنین در این مراسم حسین علی مومیوند به عنوان معاون جدید فرماندار شهرستان پلدختر معرفی شد.

در میانه روزنامه برویم سراغ محیط زیست و وضعیت آب‌های زیرزمینی‌ که تسنیم نوشت. مدیر حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه منابع آب زیرزمینی لرستان ۵۵ درصد کاهش‌یافته است، گفت: سالانه حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب از مخازن آب زیرزمینی لرستان برداشت می‌شود. در یک برهه از زمان خشک‌سالی جزء حوادث غیرمترقبه محسوب می‌شد ولی اکنون باید خشک‌سالی را به‌عنوان یک واقعیت بپذیریم چراکه الآن کشور وارد شانزدهمین سال خشک‌سالی شده است. در آب منطقه‌ای لرستان به‌صورت ماهانه وضعیت منابع آب استان در بخش منابع آب زیرزمینی و سطحی رصد می‌شود و به جرأت می‌توان گفت حدود ۵۵ درصد از منابع آب زیرزمینی و ۶۵ درصد از منابع آب سطحی استان ‌کاهش یافته است.

با این وضعیت خشکسالی واقعا بر همه ما واجب است که کمی بیشتر به فکر این نعمت بزرگ باشیم و حسابی از آن مراقبت کنیم.

اما فقط وضعیت آب نیست که وخیم است، کلا حال محیط زیست خوب نیست. طی خبری که ایسنا داشت. مهرداد فتحی بیرانوند، مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: صید و برداشت‎های بی‎رویه از ذخایر آبزی، استفاده از ادوات و روش‎های صید مخرب و ممنوعه مثل کلر، موتور برق، مواد منفجره، تورهای سدی و دامی بزرگ و هزاران روش بی‎رحمانه باعث کاهش ذخایر آبزیان در تمامی رودخانه‎های استان شده است. اگر این روند ادامه پیدا کند دیگر ماهی در رودخانه‎های لرستان وجود نخواهد داشت، محیط زیست لرستان به تنهایی نمی‎تواند جلوی این حجم از هجوم صیادان متخلف را بگیرد، بلکه تمامی دستگاه‎های مربوطه مثل شیلات و نیروهای انتظامی و… باید در این اقدام ملی سهیم باشند.

آخر روزنامه امروز هم سهم خبرهای ورزشی است. طی خبری که مهر داشت، دهمین دوره مسابقات قهرمانی هندبال غرب کشور با اولین حضور ورزشکاران نونهال لرستانی با حضور ۱۰ تیم به میزبانی شهر خرم‌آباد در سالن شهید چاغروند برگزار می‌شود. امروز صبح ۳۱ ام شهریور ماه تیم‌های شرکت کننده وارد استان شده و در حال پذیرش هستند و ساعت ۲۲ امشب نیز مراسم قرعه کشی این مسابقات انجام می‌شود.

و اما اخبار تیم خیبر. خیبر خرم‌آباد در هفته هفتم لیگ یک فوتبال باشگاه‌های کشور امروز مهمان تیم فولاد یزد بود.خیبر که برای دومین هفته پیاپی خارج از خانه بازی می‌کرد در غیاب فرزاد بهاری با ترکیب نادرپور ، حاتمی ، ویزواری، بهاروند، علیخانی، درویشی، جودکی، گلزاری، منصوریان، قائد‌رحمت و علی صدرا به عنوان کاپیتان به دیدار حریف یزدی خود رفت. ابتدا این تیم میزبان بود که توسط حمید غلامی در دقیقه ۳۲ از خیبر جلو افتاد.ولی این خیبر بود که دقیقه ۴۷ نیمه اول با ضربه‌ی رضا حاتمی توانست گل خورده جبران کند و از این نتیجه تا پایان بازی نگه‌داری کند.خیبر خرم‌آباد اکنون و در پایان هفته هفتم با ۱۰ امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد. خیبر در بازی بعدی خود و در ورزشگاه تختی خرم‌آباد در حالی به مصاف آلومینیوم اراک می‌رود که از داشتن تماشاگران پرشور خود محروم است.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

کد خبر : 5376 ساعت خبر : 8:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5376
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات