روزنامه‌ی لرستان/ ۵ شهریور

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

برای روزنامه آخر هفته‌مان چند خبر افتتاحی داریم و بقیه‌اش خبرهای فرهنگی هنری خوب است. تسنیم صبح امروز از ورود محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور نوشت. آقای شریعتمداری قرار است دو روز مهمان استان باشد که افتتاح پروژه‌های زیادی با حضور ایشان خواهد بود. فارس امروز خبری داشت مبنی بر افتتاح ۷۹ پروژه اقتصادی و عمرانی در شهرستان دورود. ماشاءاله نعمتی، فرماندار شهرستان دورود امروز با اعلام خبر افتتاح ۷۹ طرح عمرانی، اقتصادی و خدماتی در هفته دولت در شهرستان دورود اظهار داشت: اجرای این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان صورت گرفته است.

اما برویم سراغ مرکز استان که این چند روز کمی از خبرهای افتتاحی جا مانده است. امروز گلونی از احداث یک مجتمع تفریحی در جنوب شهر خرم‌آباد نوشت. به گفته سیف‌الدین آشتیانی یکی از اعضای شورای شهر خرم‌آباد، در قسمت جنوبی شهر خرم‌آباد که تا به حال مجتمع تفریحی، فرهنگی نداشته بوستانی با دریاچه مصنوعی شبیه دریاچه کیو در حال احداث است. بودجه طرح را شهرداری با گرفتن وام از بانک شهر تقبل کرده است که حداقل ۵-۶ میلیارد کنار گذاشته شده است. با این طرح حداقل ۲۰ هکتار به فضای سبز شهر اضافه می‌شود. تفریحاتی چون قایق‌سواری، ماهیگیری و… برای این منطقه در نظر گرفته شده است.
از زمان اتمام پروژه که سوال کردیم آقای آشتیانی زمان دقیقی را اعلام نکردند و گفتند هدفمان این است که تا دو سال آینده که اتمام دوره است طرح به بهره‌برداری برسد. البته ما هم کمی با وضعیت هتل صخره‌ای چشم‌مان ترسیده که مدام سراغ زمان پایان طرح‌ها را می‌گیریم.

گلونی امروز یک خبر خیلی خوب برای «ویردار» همان درختی که سر راه جاده قرار گرفته بود و قطع نشد داشت. طی گفت‌و‌گویی که گلونی با آقای یوسفی مدیر خط اول جاده خرم‌آباد- نورآباد داشت ایشان گفت: به خاطر اینکه صدمه‌ای در اثر انحراف ماشین‌آلات و یا اتفاقاتی دیگر به درخت وارد نشود قصد داریم یک حصار حداکثر نیم تا یک متری دور درخت ایجاد کنیم. دیواره این حصار بتنی خواهد بود با ضخامت ۳۰ الی ۴۰ سانتی‌متر. طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که حداکثر تا دوهفته‌ی دیگر آماده باشد. این حصار از درخت محافظت خواهد کرد و داخل حصار را هم با خاک مناسب پر می‌کنیم که مثل یک باغچه کوچک شود.
پس اگر همه‌مان دست به دست هم دهیم و از سرمایه‌هایمان نگهداری کنیم اتفاق‌های خوبی می‌افتد. اول قرار بود این درخت به خاطر جاده‌سازی قطع شود، بعد تصمیم بر حفظش گرفته شد، حالا هم که صاحب یک باغچه کوچک می‌شود.

آخر هفته‌ها بهترین فرصت است برای کنسرت رفتن و لذت بردن از برنامه‌های هنری. سه خبر هنری خوب دارم برای آخر هفته‌تان. اول اینکه به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان برای اولین بار کنسرت موسیقی کلاسیک به صورت دونت با هنرنمایی حامد چنگایی پیانو و علیرضا رضایی‌نژاد ویولن به مدت دو شب در روزهای پنجشنبه و جمعه ۵ و ۶ شهریور ماه سال جاری در  ساعت‌های ۱۸ و ۲۰:۳۰ در پلاتو شیدا مجتمع فرهنگی هنری ارشاد برگزار می‌گردد که می‌توانید برای تهیه بلیت به شهر کتاب خرم‌آباد یا فروشگاه ملودی مراجعه کنید. در همین تاریخ‌ها کنسرت بداهه نوازی تار، سه تار (داریوش طلایی) و تمبک (پژمان حدادی) هم در تالار شهید آوینی اجرا خواهد شد.
سومین خبر هنری هم کنسرت احسان خواجه‌امیری در خرم‌آباد است. زمان این کنسرت هفته آینده، ۱۲ شهریورماه است اما شما از حالا می‌توانید برای رزرو بلیت به سایت «ایران کنسرت» سر بزنید و بلیت تهیه کنید.

به پایان آمد روزنامه و خبر همچنان باقی‌ست. برایتان آخر هفته خوبی آرزومندم. فقط یادمان باشد اگر برای تفریح به جنگل‌های بلوط رفتیم هوای درختان را داشته باشیم. یک جمله بنویسم و تمام، جون شِما و جون بَلیا.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 4038 ساعت خبر : 7:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4038
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات