شورای شهر خرم‎آباد به سمت انحلال می‌رود

شورای شهر خرم‎آباد به سمت انحلال می‌رود

شورای اسلامی شهر خرم‎آباد! وضعیت نامشخصی دارد و به سرعت به سمت انحلال حرکت می‎کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، تاکنون سه جلسه برای انتخاب هیأت رئیسه‎ی شورا برگزار شده که هربار به سبب غیبت و ترک جلسه برخی از اعضا انتخابات برگزار نشده است. دو جلسه در شورای شهر و یک جلسه در فرمانداری برگزاری شده که هیچ‎کدام حاصلی نداشته است.

حتی ورود فرماندار مرکز لرستان نیز برای پایان دادن به این مشکل افاقه نکرد و شورای اسلامی شهر خرم‎آباد همچنان بی‎هیأت رئیسه است و حق مصوبه ندارد و رئیس آن فقط می‎تواند کارهای جاری شورا را اجرا کند.

شورای شهر خرم‎آباد ۱۳ عضو دارد. مشکل این است که برخی از این اعضاء حاضر نیستند هیأت رئیسه را از دست بدهند و با غیبت در جلسه‎های رأی‎گیری و یا ترک جلسه و به حد نصاب نرسیدن اعضا، هربار انتخابات لغو می‎شود.

شورای شهر خرم‎آباد به سمت انحلال می‌رود

چند نفری که بیشترین سهم را در هیأت رئیسه دو سال نخست داشته‎اند، عزم خودشان را برای این هیأت در سال سوم نیز جزم کرده‎اند اما گروه دیگر خواستار روی کار آمدن هیأت رئیسه جدید هستند و همین موضوع سبب شده که انتخابات برگزار نشود.

شواهد نشان می‎دهد که برخی از اعضای شورای شهر خرم‎آباد، بیشتر به فکر خودشان هستند و برای هیأت رئیسه از هم سبقت می‎گیرند و خدمت به مردم اهمیت چندانی ندارد. این اعضا که در زمان انتخابات دوره چهارم شورای شهر فقط شعارهایی برای خدمت به شهروندها سر می‎دادند اما حالا خبری از اجرای آن شعارها نیست و به‎نظر می‎رسد، هدف “هیأت رئیسه و برخی کمیسیون‎هاست”!

حتی شنیده شده که برخی از اعضای شورای شهر حاضر هستند که شورا منحل شود اما جایگاه‎شان در کمیسیون‎ها و هیأت رئیسه دست نخورد و همچنان به فعالیت ادامه دهند.

طبق ماده ۸۱ اگر هیأت رئیسه و رئیس شورای شهر مشخص نباشد، شورا منحل می‎شود و انحلال این شورا در مرکز لرستان وجهه خوبی ندارد و اگر این آقایان اندکی آینده‎نگر باشند و به عواقب آن فکر کنند، شاید منیت را کنار گذاشته و منافع جمع به منافع فرد ارجحیت داده شود.

قرار است در آینده‎ی نزدیک و به احتمال زیاد در هفته جاری جلسه چهارم در فرمانداری برگزار شود و اگر در آن جلسه نیز هیأت رئیسه انتخاب نشود، موضوع برای انحلال شورا به هیأت حل اختلاف ارجاع می‎شود و امکان انحلال و یا سلب عضویت چند نفر از اعضای شورای شهر وجود دارد.

شورای شهر خرم‎آباد به سمت انحلال می‌رود

هرچند مردم با انتخاب‎هایشان مقصر هستند اما در هر حال انتظار دارند اعضای شورای شهر که نماینده‎های آنان هستند، دست از خودخواهی بردارند و بیشتر به فکر شهروندها باشند.

 حال این روزهای شورای شهر خوب نیست و بی‎شک شهری که شورای خوبی نداشته باشد، آینده خوبی درانتظارش نیست.

زمان خدمت به مردم اندک است و انتخابات دوره‎های بعدی نیز از راه می‎رسد و اعضای شورای اسلامی شهر خرم‎آباد! بازهم به رأی مردمی احتیاج پیدا می‎کنند که به‎نظر می‎رسد، الان از اهمیت کمتری برخوردار هستند.

اعضای شورای اسلامی شهر مرکز لرستان، تاکنون برای مردم کاری کرده‎اید؟! اگر بوده، کی و کجا؟

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 4973 ساعت خبر : 10:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4973
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات