صدور شناسنامه یک روزه در زایشگاه‌های عسلی و تامین اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت احوال لرستان، معاون اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال لرستان پس از بازدید از زایشگاه‌های عسلی و تامین اجتماعی شهرستان خرم‌آباد از صدور شناسنامه یک روزه در این بیمارستان‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

طی جلسه‌ای که مدیرکل ثبت احوال لرستان با معاونیین خود داشتند مقرر گردید که معاون اسناد هویتی از زایشگاه‌های استان بازدید داشته باشند در این بازدید معاون اسناد هویتی ثبت احوال لرستان که به همراه کارشناسان و رئیس اداره ثبت احوال شهرستان خرم‌آباد صورت گرفت .

هدف بررسی مکان استقرار مامور ثبت احوال در این زایشگاه‌ها عنوان کرد و گفت که طی جلسه‌ای که با رئیس بیمارستان خانم دکتر اکبری داشتیم پس از صحبت‌های لازم در این جلسه مقرر گردید که بیمارستان مکانی مناسب برای تجهیز و راه‌اندازی خط دیتا از طریق مخابرات جهت تنظیم سند و چاپ شناسنامه نوزاد به صورت روزانه در محل بیمارستان در اختیار ثبت احوال قرار دهد آقای شفیعیان همچنان اظهار داشتند که با راه‌اندازی این مکان در زایشگاه‌ها و صدور شناسنامه به صورت روزانه می‌تواند در ثبت به موقع وقایع حیاتی و هم از تردد بیشتر مراجعان به زایشگاه‌ها و ادارات ثبت احوال جلوگیری کرد که قطعا رضایت مراجعین را به همراه خواهد داشت.

پایان پیام

در مورد ثبت احوال

سازمان ثبت احوال کشور یکی از سازمان‌های دولتی ایران است که جمع‌آوری اطلاعات و آمار جمعیتی کشور ایران را به عهده دارد. این سازمان با وظایف و عملکردی مستقل، از نهادهای زیرمجموعه وزارت کشور است. این سازمان وظیفه تهیه اطلاعات ثبتی اساسی مانند زاد و ولد، مرگ و میر و ازدواج و نیز صدور مدارک هویتی مانند شناسنامه را بر عهده دارد. رئیس این سازمان در حال حاضر حمید درخشان‌نیا است.

در گذشته ثبت امور مربوط به ولادت و ازدواج در ایران به صورت سنتی بیشتر با مراجعه به روحانیون، ریش سفیدان محله یا بزرگان قوم انجام می‌گرفت.

کد خبر : 3784 ساعت خبر : 11:12 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3784
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات