لرستان در هفته‌ای که گذشت

شنبه‌ی هفته‌ای که در لُرستان گذشت

پایگاه خبری گلونی – شنبه‌ی هفته‌ای که گذشت یک شنبه ی هنری بود. گلونی خبرهای هنری زیادی داشت. محمد کرم‌اللهی از پیشکسوتان هنر نمایش لرستان همچنین از مدیران فرهنگی توانمند لر تبار با حفظ سمت در معاونت اجرایی حوزه هنری کشور به سمت رئیس حوزه هنری فارس منصوب شد.

یک خبر خوب هنری دیگر شنبه این بود که واحد نمایش حوزه هنری لرستان با دو اثر نمایشی در بخش صحنه‌ای با نمایش «چِر» به کارگردانی احسان ملکی و در بخش خیابانی با نمایش «حرف من یا حرف تو» به کارگردانی ستار مهرشاد در سومین جشنواره تولیدات و آثار مراکز استانی حوزه هنری کشور شرکت خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد از افتتاح بزرگترین کلینیک دندانپزشکی غرب کشور در این شهرستان خبر داد و قدرت‌الله فلاح نژاد با حکم هوشنگ بازوند استاندار لرستان، به عنوان فرماندار جدید سلسله معرفی شد.

یکشنبه، نخستین روز شهریورماه مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بروجرد گفت: رشته حرفه‌ای تاکسیرانی برای تحصیل تاکسیرانان این شهرستان تدریس می‌شود.

معاون اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال لرستان پس از بازدید از زایشگاه‌های عسلی و تامین اجتماعی شهرستان خرم‌آباد هم از صدور شناسنامه یک روزه در این بیمارستان‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

خیبر خرم‌آباد هم روز یکشنبه با کسب نتیجه تساوی در برابر ماشین‌سازی تبریز در جایگاه صدر جدول را از آن خود کند.

دوشنبه روز میزبانی لرستان از وزیر بهداشت بود. وزیر بهداشت در برنامه نخست خود از بیمارستان عشایر خرم آباد بازدید و سپس به شهرستان بروجرد سفر کرد و بزرگترین کلینیک دندانپزشکی کشور را در این شهرستان افتتاح کرد، ایشان در مورد بیمارستان آیت‌اله بروجردی گفت: دستور تجهیز این بیمارستان از امروز صادر و تجهیزات مورد نیاز این واحد درمانی خریداری می‌شود و به محض تحویل از اداره راه و شهرسازی طی دو ماه تجهیز و به بهره‌برداری می‌رسد. مجتمع آموزش عالی سلامت دورود هم عصر روز دوشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

خبرهای سه‌شنبه حول و حوش مناسبت هفته دولت چرخیدند. مدیر عامل شرکت گاز لرستان از گازرسانی به شهرستان سپیددشت خبر داد. استاندار لرستان گفت: ۸۰۵ طرح عمرانی در استان لرستان و به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد. این طرح‌ها بااعتباری بالغ‌بر ۵۸۴ میلیارد تومان بین ۲۹ دستگاه اجرایی استان آماده افتتاح و بهره‌برداری است. شهرستان دورود ۶۷ طرح، خرم‌آباد ۱۳۹ طرح،دلفان ۹۸ طرح، ازنا ۶۹ طرح، کوهدشت ۶۸ طرح، سلسله ۴۲ طرح، دوره چگنی ۷۵ طرح، الیگودرز ۶۱، پلدختر ۵۱ طرح، بروجرد ۱۰۲ و رومشگان ۳۱ طرح را در دست افتتاح دارند.

چهارشنبه هم روز افتتاح‌ها بود. خصوصا برای بروجرد. یک واحد صنعتی تولید پوشاک و ملحفه در این شهرستان افتتاح شد، خط اضطراری انتقال آب از چشمه غازی به تپه شهدای گمنام این شهرستان به بهره‌برداری رسید، و یک پروژه تولید خوراک آبزیان با ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن در سال هم در این شهرستان افتتاح شد.

روز چهارشنبه کلنگ خانه بهداشت امیرآباد چگنی هم به زمین زده شد.

حسین‌رضا مرادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان از افتتاح آشیانه بالگرد لرستان در سه ماهه سوم سال جاری خبر داد.

روز پنجشنبه سیف‌الدین آشتیانی یکی از اعضای شورای شهر خرم‌آباد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گلونی از احداث یک مجتمع تفریحی در جنوب شهر خرم‌آباد خبر داد. به گفته ایشان در قسمت جنوبی شهر خرم‌آباد که تا به حال مجتمع تفریحی، فرهنگی نداشته بوستانی با دریاچه مصنوعی شبیه دریاچه کیو در حال احداث است که با این طرح حداقل ۲۰ هکتار به فضای سبز شهر اضافه می‌شود.

آقای یوسفی مدیر خط اول جاده خرم‌آباد- نورآباد هم از کشیدن یک حصار بتنی به ضخامت ۳۰ تا ۴۰ سانتیمتر دور «ویردار» خبر داد. این درخت که در مسیر احداث جاده واقع شده بود بعد از رهایی از خظر قطع شدن حالا صاحب یک باغچه کوچک خواهد شد.

امروز امام جمعه خرم‌آباد حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در مصلای الغدیر این شهر، با تبریک به‌مناسبت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: شهیدان رجایی و باهنر بر اثر انفجار دفتر نخست‌وزیری توسط منافقین به شهادت رسیدند و آنان جزء شهدای ترور هستند لذا سالروز شهادت آ‌ن‌ها به نام روز مبارزه با تروریسیم نام‌گذاری شده است. ایشان تروریسم را زائیده استکبار جهانی دانست و گفت: تا زمانی‌که آمریکا سیطره جهانی دارد و از تروریست‌ها و رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند، تروریست‌ در جهان وجود خواهد داشت.

پایان پیام شنبه‌ی هفته‌ای که در لُرستان گذشت

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 4086 ساعت خبر : 8:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4086
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات