لرستان در هفته‌ای که گذشت

لرستان در هفته‌ای که گذشت

به گزارش پایگاه خبری گلونی روز شنبه فرماندار دلفان از نبود لوله‌کشی آب شرب در ۱۷۰ روستای این شهرستان خبر داد. رئیس اداره بهداشت و درمان بروجرد با اشاره به اینکه اعزام پزشکان متخصص به شهرهای کوچکی همچون اشترینان با مشکلاتی مواجه است، بیان کرد: هم اکنون در شهر اشترینان پزشک عمومی و آمبولانس وجود دارد و در صورتی که هر کدام از بیماران نیاز به درمان تکمیلی داشته باشند، در صورت نیاز از طریق آمبولانس به اورژانس بیمارستان‌های شهید چمران یا امام خمینی (ره) بروجرد منتقل شده و توسط پزشکان مستقر در این مراکز درمانی ویزیت می‌شوند. مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: استخر مجموعه ورزشی کارگران شهرستان بروجرد در هفته تعاون افتتاح می‌شود که برای این مجموعه بالغ‌بر دو میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که مجموعه تکمیل و آماده افتتاح است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان هم از صادر جواز تاسیس بیش از هزار و ۳۷۲ میلیارد تومان واحد صنعتی خبر داد.

یکشنبه روابط عمومی اداره کل حفاطت محیط زیست لرستان، از پاکسازی منطقه گایکان الیگودرز نوشت. بلکی‌وند رئیس اداره محیط زیست الیگودرز در اینباره گفت : منطقه گایکان یکی از مناطق زیبای تفریحی و گردشگری در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی شهر الیگودرز می‌باشد که با توجه به طبیعت زیبا و جذاب آن سالانه پذیرای عده زیادی از گردشگران و مسافران از سراسر کشور می‌باشد. مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان هم از فعال شدن ۱۸ گروه گشت و بازرسی منابع آبی این استان خبر داد. روز یکشنبه دومین همایش کتاب‌خوان در شهرستان دورود برگزار شد و در خیابان حافظ جنوبی بروجرد به دنبال یک گودبرداری و پی‌کنی ساختمانی، است یک سیستم آبرسانی تاریخی کشف شد.

دوشنبه مرضیه قنبریان در ارتباط با عدم رعایت استاندارد در شهربازی‌ها اظهار داشت: از آن‌جایی که شهرداری‌ها اداره شهربازی‌ها را به بخش خصوصی واگذار کرده‌اند، بنابراین باید نسبت به رعایت استاندارد در آنها توجه ویژه داشته باشند و به خوبی بر آنها نظارت کنند. ظرف ده روز آینده وسایل بازی غیراستاندارد شهربازی‌های خرم‌آباد پلمپ می‌شود.

لرستان در هفته‌ای که گذشت

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری خرم‌آباد گفت: ماسور و شهرک پارسیلون در حال حاضر فاصله زیادی تا ایستگاه‌های آتش‌نشانی دارند، بنابراین احداث ایستگاه آتش‌نشانی در این مناطق ضرورت دارد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از ایجاد هزار و ۷۰۰ هکتار باغ در لرستان خبر داد و رئیس حوزه هنری لرستان از انتشار چهار کتاب طی ماه گذشته در استان خبر داد.

سه ‌شنبه رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد از ضرورت ساخت برند برای صنایع دستی لرستان سخن گفت. رئیس دانشگاه لرستان گفت: استفاده بی‌رویه از سموم و کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی لرستان متوقف شود و این کار بر اساس اصول استاندارد انجام بگیرد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با اشاره به اینکه لرستان تنها استانی است که داروخانه هلال احمر ندارد خواستار ایجاد داروخانه در این استان شد.

چهارشنبه خبر افتتاح نمایشگاه دستاوردهای نخبگان منطقه زاگرس در دانشگاه لرستان را داشتیم. ئیس بنیاد نخبگان استان لرستان گفت: در این نمایشگاه ۶۰ غرفه برای ارائه آثار نخبگان در نظر گرفته شده که تعدادی از این غرفه‌ها به طرح‌هایی که برای نخستین بار در جشنواره حضور پیدا کردند، اختصاص یافته است. رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان پلدختر با اشاره به عمدی بودن آتش‌سوزی‌های اخیر لرستان گفت: مجموع ۲۵۰ هکتار از جنگل‌ها و اراضی منابع طبیعی محدوده شهرستان پلدختر در اثر آتش‌سوزی‌های اخیر دچار آسیب شدند.

لرستان در هفته‌ای که گذشت

پنجشنبه یک خبر جنجالی داشت. حین بازی خیبر خرم‌آباد و آلومینیوم هرمزگان خیبر با یک گل از آلومینیوم پیش بود که رفتار زشت یک هوادار خیبر در آخرین دقیقه‌های بازی باعث مصدومیت بازیکن آلومینیوم شد و داور بازی را متوقف کرد. مردم خرم‌آباد، دقایقی پس از نیمه‌تمام ماندن بای خیبر خرم‌آباد و آلومینیوم هرمزگان، حرکت تماشاگرنمایی را که با پرتاب سنگ باعث مصدومیت بازیکن حریف شده بود، محکوم کردند. در پی همین اتفاق چند تن از هواداران تیم خیبر خرم‌آباد به نمایندگی از دیگر تماشاچیان به عیادت این بازیکن رفته و از وی دلجویی کردند. همچنین مدیر کل ورزش استان لرستان هم با حضور در بیمارستان شهدای عشایر در جریان روند درمان این بازیکن قرار گرفت.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 4913 ساعت خبر : 9:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4913
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات