مخالف‌های پارکینگ شدن خانه قدیمی

حاشیه‌های پارکینگ شدن خانه آیت‌الله کمالوند ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، خانه قدیمی آیت‌الله کمالوند در سبزه‌میدان خرم‌آباد واقع شده است و از معدود خانه‌های قدیمی باقی مانده در خرم‌آباد است. جناب حسن کمالوند فرزند آیت‌الله این خانه را به شهرداری خرم‌آباد فروخته است و شهرداری خرم‌آباد هم قصد دارد خانه را خراب و تبدیل به پارکینگ کند.

گفت‌وگوی خبرنگار گلونی با برخی افراد معتمد شهر و نزدیکان به بیت آیت‌الله در خرم‌آباد نشان می‌دهد که برخی اعضای بیت ایشان با فروش خانه و خراب شدن آن مخالف بوده‌اند و نظرشان این بوده است که مکان به حسینیه یا کتاب‌خانه یا موزه تبدیل بشود.

مرحوم حاج مصطفی حبیبی از نوه‌های دختری آیت‌الله کمالوند که چندی پیش درگذشت مدت‌ها در این خانه قدیمی زندگی می‌کردند.

پایان پیام

در مورد پارکینگ

پارکینگ یا توقفگاه محلی است که خودرو در طی زمانی که از آن استفاده نمی‌شود، در آنجا نگاهداری می‌شود. به‌طور معمول پارک ماشینها در دوطرف جاده مجاز است. پارکینگ می‌تواند در فضای باز یا بسته واقع شوند به طوری که دسترسی به آن‌ها خصوصی یا عمومی باشد.

در شهر تهران، خانه‌های بدون پارکینگ سخت، فروش می‌روند؛ به‌عنوان مثال اگر دو آپارتمان در یک مجتمع، که هر دو ۸۵ متری و دارای امکانات مشابه باشند، آپارتمان دارای پارکینگ متری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد، آپارتمان دیگر (بدون پارکینگ) متری ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌گردد. در نتیجه بنابه‌گزارشی در شهریور ۱۳۹۳، قیمت خانه‌های پارکینگ‌دار و فاقد پارکینگ در منطقهٔ محله هفت تیر، متری ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، متفاوت است. داشتن پارکینگ خود یکی از امتیازهای یک آپارتمان است.

از «دعوا سر جای پارک» به‌عنوان عامل بیشترین نزاع‌های خیابانی در شهر تهران یاد شده‌است.

طبق حقوق شهروندی که در بیشتر کشورهای غربی به‌رسمیت شناخته شده یک ساختمان باید پارکینگ مورد نیاز ساکنین خود را تأمین کند؛ برای مثال اگر قرار است یک مجتمع تجاری راه‌اندازی شود نباید محل آن به‌گونه‌ای باشد که باعث ایجاد ترافیک در خیابان‌های اطراف شود یا برای همسایگان مزاحمت ایجاد کند؛ داشتن پارکینگ نیز یکی از نخستین نیازهایی است که مجتمع باید آن را برآورده کند.

 

کد خبر : 3801 ساعت خبر : 1:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3801
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات