مروری بر فعالیت‌های هنری سحر بیرانوند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سحر بیرانوند متولد ۱۳۶۱در خرم‌آباد، فارغ‌التحصیل مجسمه‌سازی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و مدرس دانشکده فنی دختران خرم‌آباد از سال ۹۰ تا کنون است. او مسئول واحد تجسمی حوزه هنری لرستان است.

خانم بیرانوند درباره فعالیت‌هایش به گلونی گفت:  از سال ۸۸ همکاری‌ام را با صدا و سیمای مرکز لرستان به عنوان طراح دکور، لباس و عروسک‌ساز شروع کردم. مجری و طراح مجموعه‌های مختلف آموزشی تلویزیونی مانند «ایستگاه هنر»، «مجموعه ویدیو گرافیک آموزشی»، «وقتی شکل‌ها جمع می‌شن» و.. بوده‌ام و  طراح مجموعه فتورمان‌های قصه‌های شاهنامه و همای رحمت از شبکه آموزش صدا و سیما.
طراحی را از سال ۷۹ در کنار عمویم استاد اصغر بیرانوند شروع کرده و به صورت تخصصی مدت‌ها طراحی فیگوراتیو و پرتره کار کرده‌ام.

photo_2015-08-25_22-16-00

حاصل فعالیت‌های هنری‌ام برگزاری چندین نمایشگاه گروهی انفرادی طراحی و چاپ پرتره و فیگور، شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف کشوری در رشته مجسمه‌سازی بوده است و همچنین مقام اول کشور در رشته مجسمه‌سازی فراخوان فجر را کسب کرده‌ام. همچنین نمایشگاه عروسک‌های تلویزیونی و بومی را در لرستان،تهران و اصفهان در کارنامه دارم.

در حال حاضر علاوه بر فعالیت‌های ذکر شده در حال اجرای مستند عروسکی «استان من» و مستند «بررسی تندیس‌های میدانی خرم آباد» هستم. همچنین کار ساخت پروژه لباس‌های سنتی و عروسک‌های بومی سراسر کشور را شروع کرده‌ام که به امید خدا ۶۲ عروسک دختر و پسر سراسر کشور در قالب نمایشگاه و مجموعه های عروسکی و مستند ارائه خواهد شد.

photo_2015-08-25_22-15-49

پایان پیام

در مورد طراحی دکور

آرایه‌گری یا طراحی صحنه در زبانزد و اصطلاح نمایشنامه و سینما، فن آراستن و تزیین صحنه نمایش یا صحنهٔ بازی در سینما است. اگرچه در میان عامه به نادرست گاهی این واژه به جای دکور و به منظور بیان چگونگی چیدمان و آرایش وسایل در خانه به کار می‌رود. دکوراسیون به اجزا و کالایی گفته می‌شود که باعث زیبایی محل مورد نظر می‌شود. در ایران طراح صحنه عمدتاً به شخصی گفته می‌شود که وظیفه انتخاب لوکیشن و انتخاب وسایل مورد نیاز فیلم آکسسوار و چیدمان آن‌ها در صحنه را بر عهده دارد.

در دکوراسیون داخلی به عنوان مثال برای خانه می‌توان از وسایلی مثل تابلوفرش یا هر کالای دیگری که به زیبایی محل کمک کند، استفاده کرد. هنر دکوراسیون کار سخت و حرفه‌ای است که امروزه در دانشگاه‌ها به عنوان یک شغل تدریس و آموزش داده می‌شود.

کد خبر : 3875 ساعت خبر : 9:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3875
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات