مستند «آتلان» به جشنواره «زوریخ» راه یافت

به گزارش پایگاه خبری گلونی فیلم مستند بلند «آتلان» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «معین کریم‌الدینی»، به بخش «دیدگاه دنیای جدید» جشنواره فیلم زوریخ سوئیس راه یافت.

به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «زوریخ» طی روزهای دوم تا دوازدهم مهرماه ۱۳۹۴ در کشور سوئیس برگزار خواهد شد و فیلم مستند «آتلان» ساخته‌ی معین کریم‌الدینی، در بخش غیر رقابتی «دیدگاه دنیای جدید» این جشنواره روی پرده خواهد رفت.

این فیلم همچنین در بخش Video Library جشنواره «زوریخ» نیز به نمایش درمی‌آید. نمایش فیلم در این بخش، بصورت قرار دادن لینکی روی وب‌سایت Cinando است تا همه خریداران و مدیران شبکه‌های مستند تلویزیونی که عضو این سایت هستند، به آن دسترسی داشته باشند.

گفتنی است که مستند «آتلان» به بخش مسابقه فیلم‌های مستند بلند نهمین دوره جوایز سینمایی آسیا- پاسیفیک استرالیا نیز راه یافته است. اسامی نامزدهای دریافت این جایزه معتبر، در اواسط ماه اکتبر (اواخر مهرماه) اعلام می‌شوند. مراسم اهدای جوایز هم روز ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ (۵ آذرماه ۱۳۹۴) در شهر بریسبین استرالیا برگزار خواهد شد.

این فیلم که پخش بین‌المللی آن برعهده مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است، از موفق‌ترین آثار مستند سینمای ایران طی یکسال اخیر بوده که تاکنون سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند جشنواره فجر و جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه بین‌الملل، بهترین کارگردانی، بهترین تصویربرداری و بهترین تدوین بخش مسابقه ملی جشنواره سینماحقیقت را بدست آورده و نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم مستند شبکه TRT ترکیه بوده است.

پیشتر اعلام شده بود که مستند «من می‌خوام شاه بشم» ساخته‌ی مهدی گنجی نیز در بخش غیر‌رقابتی «دیدگاه دنیای جدید» جشنواره زوریخ پذیرفته شده است و به این ترتیب، سینمای مستند ایران با دو اثر برگزیده، در این جشنواره معتبر حضور خواهد داشت.

پایان پیام

در مورد زوریخ

زوریخ بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در کشور سوییس و مرکز کانتون زوریخ می‌باشد. جمعیت شهر زوریخ ۴۰۲٬۷۶۲ نفر است (تاریخ آخرین برآورد جمعیت ۱۱ دی ۱۳۹۵). این شهر در شمال مرکزی سوییس، در دامنهٔ کوه‌های آلپ جای گرفته‌است.

کد خبر : 3884 ساعت خبر : 9:47 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3884
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات