مهار آتش‎سوزی بادامک پلدختر

مهار آتش‎سوزی بادامک پلدختر – فرماندار پلدختراز مهار آتش‎سوزی منطقه بادامک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، قدرات‎الله ترابی‎نژاد در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، اظهار کرد: از روز گذشته آتش‎سوزی در جنگل‎ها و مراتع کوه بادامک شروع شد که با کمک مردم و یگان‎های اجرایی آتش‎سوزی مهار شد.

وی ادامه داد: هنوز میزان خسارت این آتش‎سوزی در شهرستان اعلام نشده است.

ترابی‎نژاد یادآور شد: این سومین آتش‎سوزی پلدختر در چند روز گذشته است؛ دو حریق در روزهای هفتم و هشتم شهریور در کوه «سره کره»منطقه کرکی به وقوع پیوست که چند ساعت پس از حریق، مهار شدند و این نیز سومین آتش‎سوزی بود.

پایان پیام مهار آتش‎سوزی بادامک پلدختر

در مورد پلدختر

پُلدُختَر (به لری: پیلدوختر) شهری است در جنوب استان لرستان و بر سر راه قدیم تهران – جنوب قرار داشت اما اکنون جادهٔ تهران – جنوب از شهر خرم‌آباد به واسطهٔ آزادراه خرم زال، به جنوب متصل شده‌است. این شهر مرکز شهرستان پلدختر است. شهرت این شهر به خاطر وجود پل‌های باستانی و اهمیت ارتباطی آن است. شهر پلدختر در ۱۰۰ کیلومتری جنوب باختری خرم‌آباد واقع شده‌است.

نام این شهر از نام پل بزرگ و محکمی که از روزگار ساسانیان به جا مانده گرفته شده‌است. قبلاً به این شهر جایدر و پاپیل (پای پُل) گفته می‌شد که از سال ۱۳۰۸ به پلدختر تغییر نام یافت. هم‌اکنون ستون‌های تخریب شده از پل تاریخی که بر روی رودخانه زده شده قابل رویت بوده و کنگره آن که جاده سراسری از زیر آن رد می‌شود همچنان پا بر جاست.

شهر پلدختر در دامنهٔ کوه مَله، از رشته کوه زاگرس واقع شده‌است. شهر پلدختر از نظر جغرافیایی در ۴۷ درجه و ۴۲ دقیقه درازای خاوری و ۳۳ درجه و ۹ دقیقه پهنای شمالی و دارای ارتفاعی بین ۶۵۰ متر تا ۷۱۰ متر از سطح دریا قرار دارد.

کد خبر : 4396 ساعت خبر : 8:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4396
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات