نماد توسعه نیافتگی لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی، پروژه ساخت هتل در پارک صخره‌ای خرم‌آباد در سال ۱۳۷۸ آغاز شد و بعد از چند ماه به دلیل مشکلات مالی نیمه کاره ماند. مجددا در سال ۸۲ این پروژه به یاد مسئولین افتاد و باز هم چندماهی عده ای را درگیر خودش کرد. سال ۸۸ هم یکبار این اتفاق افتاد. ولی در همه‌ی این دفعاتی که این هتل بخت‌برگشته رنگ و رخسار مسئولین و پیمانکاران را می‌دید مشکلات مالی یک جایی مانع کار می‌شد و ساخت هتل را متوقف می‌کرد.

قضیه با چند ماه و چند سال ختم نشد بلکه حالا کار به جایی رسیده که می‌شود با واحدی به نام دهه از مدت زمان طولانی این پروژه یاد کرد. دهه اول که هیچ. در نیمه دهه دوم یعنی ۲۲ مهرماه سال ۱۳۹۳ استاندار لرستان طی خبری که در مهر منتشر شد گفت: تاکنون نزدیک به ۶۰ جلسه برای تعیین تکلیف این پروژه گذاشته شده است. وی با بیان اینکه این پروژه به نماد توسعه نیافتگی مرکز استان تبدیل و موجب فرار سرمایه‌گذار از خرم‌آباد شده است بیان داشت: ۱۳ سال است که این پروژه روی صخره‌ای در مرکز شهر خرم‌آباد بلاتکلیف رها شده است. استاندار لرستان با بیان اینکه هر سرمایه‌گذاری با دیدن این پروژه احساس می‌کند که سرمایه‌گذاری در استان بی‌نتیجه است افزود: اگر توسعه در استان عمیق باشد ما شاهد این مسائل نیستیم. بازوند ادامه داد: هیچ استانداری خودرا درگیر پروژه‌ای مانند هتل صخره‌ای نمی‌کند ولی تاکنون برای تعیین تکلیف آن ده‌ها جلسه گرفته شده است و روند کار در حال رسیدن به نتیجه است.

اما گویا این جلسات و جلسات بعدی کمی طول کشید تا نتیجه حاصل شود و پروژه دوباره فعال شود. در اردیبهشت ماه ۹۴ مهر خبر دیگری از هتل پرماجرا منتشر کرد، در این خبر مهدی بهاروند،‌ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی لرستان گفت: تکمیل هتل صخره‌ای خرم‌آباد به تقویت زیرساختهای گردشگری کمک می‌کند. ایشان نسبت به اتمام این پروژه ابراز خوش‌بینی کرد و ادامه داد با توجه به این که استان لرستان جزو استانهای اول کشور در دارا بودن میزان جاذبه‌های توریستی است و نیاز به اماکن اقامتی مناسب در آن حس می‌شود، لذا احداث هتل پارک صخره‌ای خرم‌آباد برای رفع این نیاز پیش‌بینی شد. همچنین پیمانکار هتل صخره‌ای خرم‌آباد ضمن تشکر از استاندار و مجمع نمایندگان استان و همچنین مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان به خاطر پیگیری برای تکمیل هرچه زودتر هتل، ابراز امیدواری کرد که تا پایان فصل بهار این پروژه تکمیل خواهد شد.

هشتم اردیبهشت هم لرستان‌خبر گزارشی از روند پیشرفت پروژه منتشر کرد و عکسی که نشان می‌داد ۱۲۶ روز مانده به افتتاح هتل صخره‌ای. در متن این خبر آمده بود: در جدیدترین اقدام تابلوی روزشمار افتتاح این پروژه عدد ۱۲۶ را نشان می‌دهد و پیمانکار این پروژه اظهار امیدواری کرد که تا پایان بهار این هتل به ایستگاه افتتاح و بهره برداری برسد. در همین خبر سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از هزینه ۹۰ میلیاردی این پروژه خبر داد و گفته بود: تاکنون در این پروژه ۹۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۴۰ میلیارد ریال آن سرمایه بخش خصوصی و ۵۰ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانکی است و با آغاز به‎کار آن زمینه اشتغال مستقیم ۲۳۴ نفر فراهم می‎شود.

در خبری که ۱۵ اردیبهشت ۹۴ در ایسنا منتشر شد، زمان بهره‌برداری از این پروژه از بهار به تابستان تغییر کرد و سرمایه‌گذار هتل، علی‌سیف سپهوند گفت: با کارهای خوبی که در یکی دو سال گذشته اجرا کردیم، این هتل در هفته‌ی دولت به بهره‎برداری می‌رسد و آگهی استخدام نیروی کار از صداوسیمای مرکز لرستان در حال پخش است. وی پرداخت نشدن به‎موقع تسهیلات بانکی و حمایت نکردن مسئولان وقت را از مهم‌ترین عوامل زمان‎بر بودن تکمیل هتل قلمداد کرد و افزود: البته تفکرات جناحی در بروز این مشکل بی‎تأثیر نبود و در دولت قبل هیچ گونه حمایتی از این پروژه میلیاردی نشد. هر طرحی از حمایت مسئولان برخوردار باشد، زودتر به بهره‎برداری خواهد رسید که در مقاطعی از این حمایت‎ها محروم بودیم.

حالا هم که هفته دولت آغاز شد و ما هرچه نام هتل صخره‌ای خرم‌آباد را جست‌و‌جو کردیم خبری از افتتاح و فرصت شغلی و بهره‌برداری که نبود هیچ حتی خبری از روند کار هم دستمان را نگرفت. خلاصه اینکه کسی جز خدا نمی‌داند چه وقت قرار است این هتل افتتاح شود. شاید هم اصلا وقتی نداشته باشد. فعلا ما باید بنشینیم و تماشا کنیم ببینیم کی قرعه افتتاح و روبان و قیچی به نام این هتل می‌افتد.

پایان پیام

عکس از سجاد دولتشاه

کد خبر : 3886 ساعت خبر : 11:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3886
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات