کشف ۱۵۰۰ کیلوگرم گیاهان دارویی قاچاق

کشف ۱۵۰۰ کیلوگرم گیاهان دارویی قاچاق

فرمانده انتظامی خرم‌آباد از کشف مقدار یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم گیاه دارویی قاچاق از نوع مورت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، سرهنگ حسین نجفـی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ماموران پاســگاه انتـظامی «کاکا شرف» در حین گشت‌زنی در روستای کاکاشرف به یک دستگاه وانت پیکان مظنون و پس از تعقیب و گریز فراوان آن را متوقف کردند.

وی گفت: ماموران در بازرسی از خودرو مقدار یک تن و ۵۰۰ کیلو گرم گیاه دارویی قاچاق از نوع مورت به ارزش ۳۷میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کشف و ضبط و در این راستا یک نفر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خرم‌آباد افزود: خودرو به همراه کالای مکشوفه به یگان انتظامی ارجاع و پس از تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

پایان پیام کشف ۱۵۰۰ کیلوگرم گیاهان دارویی قاچاق

تعریف گیاهان دارویی

گیاهان دارویی گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی مادهٔ مؤثره است. این ماده که کمتر از ۱٪ وزن خشک گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی مؤثر بر موجودات زنده است.

در پزشکی کهن،داروها از گیاهان بدست می آمدند.در تولد رستم موبد پزشک،به دستور سیمرغ مرهمی از کوبیدن گیاهی مخصوص و آمیختن آن با شیر و خشک کردن آن در سایه،ساخته و بر زخم عمل رودابه می گذارد.نکتهٔ ظریف این دستور،توصیه به خشک کردن مرهم در سایه است تا خواص آن در اثر نور آفتاب و گرما از بین نرود،توصیه‌ای که امروز هم در نگهداری داروها به قوت خود باقی است. شناخت مواد دارویی مورد استفادهٔ مصریان قدیم از روی پاپیروس‌های مقدسی که از آنان به جای مانده‌است، میسر می‌باشد. باارزش‌ترین این پاپیروس‌ها «پاپیروس اسمیت» است. مصریان تقریباً از همهٔ قسمت‌های گیاه استفاده می‌کردند. طب بابل توسط الواح کوچکی که نام داروها را به خط میخی روی آن‌ها نوشته‌اند بر جای مانده‌است. عناصری که آن‌ها بکار می‌بردند اساساً ریشهٔ گیاهی داشته‌است. در دستورهای بابلی‌ها برخلاف مصریان وزن و اندازه ذکر نشده‌است. در متون هند قدیم گیاهان طبی به دو گروه تقسیم می‌شوند.

کد خبر : 4662 ساعت خبر : 10:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4662
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات