کلنگ‌زنی خانه بهداشت امیرآباد چگنی

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از فارس، کلنگ خانه بهداشت امیرآباد چگنی طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به زمین زده شد.

صبح امروز با حضور طهماسب نظری مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، امین طالب قبادی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چگنی، امام جمعه و فرماندار چگنی کلنگ خانه بهداشت امیرآباد چگنی به زمین زده شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چگنی در این مراسم گفت: زمین ساخت این خانه بهداشت به مساحت ۲۰۰ متر مربع توسط خیرین این منطقه واگذار شده است.

امین طالب قبادی اظهار داشت: برای ساخت این پروژه بهداشتی یکصد میلیون تومان اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: یک هزار متر مربع زمین توسط خیرین این منطقه در آینده نزدیک برای ساخت مرکز بهداشت روستایی امیرآباد چگنی در نظر گرفته شده است.

پایان پیام

خانهٔ بهداشت

خانهٔ بهداشت کوچک‌ترین واحد بهداشتی درمانی شبکه‌های بهداشتی درمانی است که در روستاهای کشور وجود دارد.

در هر خانهٔ بهداشت یک یا چند بهورز کار می‌کنند. وظیفهٔ بهورزان ارائه کلیه خدمات بهداشتی قابل ارائه در مرکز بهداشت به جمعیت تحت پوشش است. هر چند خانهٔ بهداشت، تحت پوشش یک مرکز بهداشتی درمانی فعالیت می‌کنند.

بِهوَرز کارمندی بهداشتی در روستا است که در یک یا چند خانه بهداشت مشغول به کار می‌باشد.

در هر خانه بهداشت بر حسب تعداد جمعیت تحت پوشش آن خانه بهداشت، یک یا چند بهورز فعالیت می‌کنند.

بهورز می‌تواند مرد یا زن باشد و معمولاً در هر خانه بهداشت یک بهورز مرد و یک بهورز زن مشغول به کار می‌باشند

وظیفه و کار بهورزان شامل شناخت موقعیت جغرافیایی و جمعیتی منطقه، انجام سرشماری در منطقه تحت پوشش، بیماریابی و گزارش موارد جدید بیماری به مراکز بهداشتی درمانی، ارجاع بیماران به سطوح بالاتر، درمان‌های ابتدایی، ارائه آموزش‌های لازم به جمعیت هدف ،واکسیناسیون، خدمات تنظیم خانواده ، انجام کلرسنجی روزانه و بازرسی‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای از کارگاههای تحت پوشش، انجام نمونه گیری‌های لازم ،بازرسی و انجام خدمات بهداشتی درمدارس تحت پوشش ،آموزش و مراقبت از بیماران روان،فشار خون و دیابت و نیز ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی به گروه‌های هدف، شامل مراقبت از کودکان، دانش آموزان، جوانان، میانسالان، سالمندان و نیز مادران باردار در جمعیت روستا و ثبت کلیه اقدامات در سامانه یکپارچه بهداشتسیب یا روستاهایی است که تحت پوشش آن خانه بهداشت می‌باشند.

 

کد خبر : 3964 ساعت خبر : 12:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3964
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات