ابتلای ۳۰ عضو خانه تئاتر به بیماری‌های خاص

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، مدیرعامل خانه تئا‌تر از تهیه لیستی شامل نام بیش از ۳۰ عضو این نهاد تئاتری که مبتلا به بیماری‌های خاص هستند خبر داد و اعلام کرد که این لیست به بیمه آرمان صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان ارائه شده است.
ایرج راد درباره وضعیت بیمه تکمیلی هنرمندان تئا‌تر به ویژه هنرمندان مبتلا به بیماری‌های خاص گفت: پیگیری‌های متعددی برای حل مشکل بیمه طلایی اعضای خانه تئا‌تر داشتیم که سرانجامی نداشت و در ‌‌نهایت هنرمندان تئاتری عضو خانه تئا‌تر از سوی صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحت پوشش بیمه تکمیلی آرمان قرار گرفتند.

هزینه‌های درمانی

مدیرعامل خانه تئا‌تر متذکر شد: مبلغی که از سوی بیمه جهت هزینه‌های درمانی هنرمندان پرداخت می‌شود بسیار پایین است و جوابگوی مراجعات معمولی پزشکی، آزمایش‌ها و جراحی‌های جزیی تا سقف ۱۴ میلیون ریال است، اما داروهایی که هنرمندان تئا‌تر مبتلا به بیماری‌های خاص باید مصرف کنند، هزینه‌هایی بسیار بالا دارند و حتی تأمین برخی از این دارو‌ها که اکثرا خارجی هستند بسیار سخت است.

وی با اشاره به گفتگویی که با خلیل ارجمندی مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران درباره وضعیت هنرمندان مبتلا به بیماری‌های خاص داشته است، اظهار کرد: آقای ارجمندی مطرح کرد که طبق گفتگویی که با بیمه آرمان داشته، این بیمه مبلغ حمایتی برای هنرمندان مبتلا به بیماری‌های خاص را ۲ برابر مبلغ تعیین شده، یعنی ۲۸ میلیون ریال در نظر می‌گیرد.

راد تصریح کرد: این مبالغ اصلا پاسخگوی هزینه‌های درمانی هنرمندان مبتلا به بیماری‌های خاص نیست به همین دلیل برای حمایت از این گروه از هنرمندان، از طریق نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف به ویژه دکتر هاشمی وزیر بهداشت، اقدام کردیم و از طریق دکتر دیناروند جلسه‌ای با وزیر بهداشت داشتیم که وزیر در خصوص تأمین داروهای این بیماری‌های خاص وعده حمایت دادند. متأسفانه با وجود اقدام از طرق مختلف و قول‌هایی که داده شد، نتیجه مطلوبی حاصل نشد.

اقدام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیرعامل خانه تئا‌تر با اشاره به اقدام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت حمایت از هنرمندان تئا‌تر مبتلا به بیماری‌های خاص، گفت: آقای جنتی طی نامه‌ای به صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان، دستور داد که از هنرمندان مبتلا به بیماری‌های خاص برای تأمین هزینه‌های درمان به طور کامل حمایت شود.

وی درباره تعداد هنرمندان تئا‌تر مبتلا به بیماری‌های خاص یادآور شد: طی لیستی که تهیه کردیم، در ابتدا نام ۲۹ نفر از اعضای خانه تئا‌تر که مبتلا به بیماری‌های خاص هستند، در این لیست قرار گرفت ولی متأسفانه طی مدت‌زمانی کوتاه نام تعدادی دیگر از هنرمندان تئاتری به این لیست اضافه شد و تعداد هنرمندان تئا‌تر مبتلا به بیماری‌های خاص بیشتر از ۳۰ نفر شد. طبق دستور وزیر ارشاد به صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان بیمار جهت حمایت از درمان کامل این دسته از هنرمندان، لیست مورد نظر به صندوق ارائه شد.

راد در پایان اظهار کرد: امیدواریم که دیگر نام هیچکدام از هنرمندان تئا‌تر به این لیست اضافه نشود ولی اگر چنین اتفاقی بیفتد، آن عزیزان هم برای حمایت کامل از روند درمانی به صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان معرفی خواهند شد.

پایان پیام

کد خبر : 4988 ساعت خبر : 2:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4988
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات