۷۹ پروژه عمرانی و اقتصادی در دورود افتتاح می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از فارس، فرماندار شهرستان دورود از افتتاح ۷۹ پروژه عمرانی و اقتصادی دورود در هفته دولت خبر داد.

ماشاءاله نعمتی امروز با اعلام خبر افتتاح ۷۹ طرح عمرانی، اقتصادی و خدماتی در هفته دولت در شهرستان دورود اظهار داشت: اجرای این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در سال گذشته در شهرستان دورود ۱۷۳ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۵۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است که رقم تخصیصی برای این پروژه‌ها معادل ۴۲ میلیارد تومان است که این میزان در مقایسه با سال ۹۲ با رشد ۴۰ درصدی همراه بوده است.

فرماندار شهرستان دورود با بیان اینکه بخشی از اعتبارات پروژه‌ها در اختیار وزارتخانه‌ها است، گفت: بخشی از این اعتبارات توسط مدیریت استان توزیع شده است که سهم شهرستان دورود از این محل در مجموع در سال جاری ۲۵ میلیارد تومان است.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های مهم هفته دولت در شهرستان دورود خاطرنشان کرد: افتتاح چهار طرح هادی روستایی توسط بنیاد مسکن با اعتباری بالغ بر ۸۲۵ میلیون تومان شامل اجرای آسفالت، طرح‌های پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری بوده است.

نعمتی تصریح کرد: اجرای عملیات گازرسانی به چهار روستای بخش مرکزی با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان و اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی در پنج مجتمع آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان از طرح‌های این هفته به شمار می‌رود.

وی با اشاره به پروژه احداث کانال آب بر در ۱۶ روستای بخش مرکزی و سیلاخور یادآور شد: این پروژه‌ها به طول ۶۴۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۹۸۰ میلیون تومان اجرا و به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول افتتاح ایستگاه پمپاژ آب در روستای بنک‌آباد را یکی دیگر از طرح‌های مهم بخش کشاورزی در شهرستان دورود معرفی کرد و گفت: عملیات تکمیل این ایستگاه چندین سال متوقف بود که با افتتاح این پروژه بخش‌هایی از اراضی منطقه از نعمت آب کشاورزی بهره‌­مند می‌شوند، ضمن آن که افتتاح سایت شیلات چم‌چید از توابع بخش مرکزی یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرستان به شمار می‌رود که این پروژه از سال ۸۲ آغاز و مجموع هزینه‌های این طرح تاکنون شش میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: درحوزه عمران شهری شهرداری دورود پارک‌های محله‌ای را با اعتباری بالغ بر ۴۰۰میلیون تومان احداث کرده است و در حوزه عمران روستایی از محل اعتبارات دهیاری‌ها بالغ بر یک میلیارد تومان جهت طرح هادی روستایی هزینه شده است

نعمتی در ادامه با اشاره به اجرای عملیات بازسازی خطوط ریلی لرستان خاطرنشان کرد: در حوزه راه آهن با توجه به اینکه ناحیه لرستان در شهرستان واقع شده و نیز با توجه به حوادث ریلی که در سال گذشته در محدوده به وقوع پیوست، اعتبارات زیادی شامل ۳۰ میلیارد تومان جهت بازسازی ۲۰ کیلومتر از خطوط ریلی از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

وی در ادامه با اشاره فعالیت‌های اقتصادی خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصادی حدود پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که شامل سه طرح اشتغالزایی توسط جهاد کشاورزی و ۴۰ طرح خودکفایی توسط کمیته امداد است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها تعداد ۹۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

پایان پیام

 

کد خبر : 4011 ساعت خبر : 11:38 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4011
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات