گلونی

اختصاص تسهیلات به بخش کشاورزی

به گزارش پایگاه خبری گلونی استاندار لرستان گفت: بانک‌ها مکلف شده‌اند ۲۵ درصد تسهیلات منابع داخلی خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند و با توجه به ظرفیت بالای کشاورزی استان این مهم باید در لرستان به صورت ویژه اجرایی شود.
استانداری لرستان هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه اشتغال استان لرستان اظهارداشت: لرستان در زمینه نرخ بیکاری همیشه در رتبه‌های اول کشور قرار داشته و ریشه کنی معضل بیکاری در این استان نیازمند عزم ملی و تلاش جدی مدیران است.
وی میزان مشارکت بانک‌های دولتی لرستان در پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد و بهزیستی طی دو سال گذشته را ۱۱ درصد عنوان کرد و گفت: پرداخت تسهیلات بانک‌های دولتی در سال ۹۳ پنج درصد و امسال حدود شش درصد بوده که این امر قابل قبول نیست.
وی ادامه داد: دستگاه‌ها و بانک‌های دولتی باید شرایط خاص و بیکاری لرستان را درنظر داشته باشند چراکه  تعامل و همدلی در بین مردم و مسوولان راه اندازی صنعت‌های بزرگ و واحدهای تولیدی در نقاط مختلف استان می‌تواند نقش موثری در کاهش بیکاری این استان داشته باشد.
استاندار لرستان گفت: بانک‌های خصوصی با حمایت از واحدهای تولیدی و تامین اعتبار مورد نیاز آنان می‌توانند خیلی از مشکلا ت مالی این واحدها را رفع نمایند و در نهایت در کاهش نرخ بیکاری نقش آفرینی کنند.
بازوند  اظهار داشت : در بحث صنعت گردشگری نیز مدیران میراث فرهنگی باید تلاش کنند که اعتبار لازم و کافی را از اعتبارات صندوق توسعه ملی به خود اختصاص دهند.
وی همچنین با اشاره به اینکه نرخ سود تسهیلات زودبازده مشاغل خانگی استان چهار درصد است گفت:  از مجموع  ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار صندوق کار آفرینی امید برای ایجاد مشاغل زودبازده و کوچک تا کنون ۱۴۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل