گلونی

از باروک تا رمانتیک با ارکستر ۳۸ نفره فلوت

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، یک ارکستر ۳۸ نفره متشکل از نوازندگان فلوت به سرپرستی فیروزه نوایی و رهبری ارکستر سعید تقدسی ۱۷ و ۱۸ دی ماه سال جاری برای اولین بار در تالار رودکی کنسرت می‌دهند.
سعید تقدسی رهبر ارکستر این مجموعه موسیقایی با اشاره به برگزاری یک کنسرت متشکل از ۳۸ نوازنده فلوت در تالار رودکی گفت: بنیانگذار این مجموعه موسیقایی همسرم فیروزه نوایی نوازنده با سابقه فلوت و آذین موحد پژوهشگر و مدرس موسیقی هستند که طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته قرار است روزهای ۱۷ و ۱۸ دی ماه امسال کنسرتی را در تالار رودکی برگزار کنند و در این کنسرت من به عنوان رهبر ارکستر حضور خواهم داشت.

این هنرمند که تاکنون در کشور سوییس فعالیت‌های زیادی در حوزه موسیقی داشته است، بیان کرد: در این کنسرت که طی دو شب میزبان علاقه مندان خواهد بود، ارکستر ۳۸ نفره فلوت قطعاتی از دوره باروک تا رمانتیک را اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: تمامی نوازندگان ارکستر هنرمندان ایرانی هستند که همسرم برای انتخاب آن‌ها تلاش زیادی کرده زیرا تجمیع این تعداد نوازنده فلوت برای یک ارکستر کار بسیار سختی است که امیدوارم بتوانیم با حضور این نوازندگان مستعد کنسرت با کیفیتی را به مخاطبان ارائه دهیم.

تقدسی در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: اخرین باری که در تهران اجرا داشتم مربوط به حضور در ارکستر سمفونیک تهران به رهبری فرهاد مشکات بود و از آن به بعد دیگر فرصتی پیش نیامد که بتوانم در ایران حضور پیدا کنم. البته حالا که این فرصت برایم فراهم شده و می‌توانم بعد از چند دهه دوری از فعالیت‌های موسیقی در کشور، در یک ارکستر با نوازندگان ایرانی حضور داشته باشم احساس بسیار خوبی دارم و امیدوارم بتوانم از پس این مسئولیت بزرگ برآیم.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل