گلونی

پیام استاندار همدان به جشنواره فیلم‌ کودک‌

پیام استاندار همدان به جشنواره فیلم‌ کودک‌

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از آنا،‌ محمدناصر نیکبخت استاندار همدان به بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان پیام داد.

در متن این پیام آمده است:

«سینما اگرچه در ابتدا به منظور تفریح و وقت‌گذرانی وارد ایران شد اما امروزه جایگاه سینما در فرهنگ ایرانی فراتر از تفریح و وقت‌گذارانی است و به عنوان مقوله‏‌ای مهم برای فعالیت فرهنگی، تربیتی، آموزشی و علمی شناخته می‏‌شود.

تفاوت سینمای ایران با سینمای جهان در فیلم‏‌های فاخر و واقع‏‌گرایی است که فرهنگ و معنویت ایرانی – اسلامی حاکم بر جامعه را به خوبی بر پرده سینما به نمایش می‏‌گذارد.

همدان امسال با اعلام آمادگی و مطالبه‏‌ای که به دلیل از دست دادن میزبانی جشنواره بین‏‌المللی فیلم کودک و نوجوان داشت، با تدبیر وزیر فرهیخته فرهنگ و ارشاد اسلامی میزبان اولین دوره جشنواره بین‏‌المللی فیلم نوجوان است که لازم است از تدبیر دکتر جنتی بار دیگر تقدیر کنم.

پیام استاندار همدان به جشنواره فیلم‌ کودک‌

تأسیس هر جشنواره کار و فعالیت شبانه‌روزی را طلب می‏‌کند البته مردم همدان به دلیل تجربه جشنواره‏‌های بین‏‌المللی فیلم و تئاتر کودک و نوجوان از مدت‌ها قبل آماده برگزاری این جشنواره بودند تا داشته‏‌های استان در قطبیت همدان در موضوع کودک و نوجوان کشور تکمیل شود.

دوره نوجوانی، دوره‎‏ای حساس و مهم از زندگی انسان است که هنر هفتم اگر در شکل‏‌گیری این دوره به درستی نقش خود را ایفا کند، شخصیت نوجوانان ما صحیح شکل گرفته و تربیت درست آنها دوره جوانی پر از شکوفایی و پویایی را به ارمغان خواهد آورد.

هرچند نوجوانان گرایش به استقلال دارند اما باز هم این نهاد خانواده است که با کارکرد خود استقلال سالم را به آنها هدیه می‏‌دهد استقلالی که در آن نقش خانواده به عنوان حامی و تکیه‏‌گاه نوجوان تثبیت می‎شود.

همدان شهر بزرگان و اندیشمندان عارف و عالمی است که هنوز نام و کار آنها موضوع تحقیق و پژوهش بسیاری از اهل فرهنگ و علم است. تلاش ما بر معرفی هرچه بیشتر مفاخر استان همدان به مردم به خصوص جوانان و نوجوانان است تا از پیشینه هویتی بیشتر آگاه شوند و به آن افتخار کنند.

به همین منظور، سال ۹۴ در همدان به نام میر سیدعلی همدانی است و در تفاهمی که با کشور تاجیکستان داشته‏‌ایم قرار است فیلم سینمایی زندگی این عارف و عالم بزرگ که به میانه‏‌روی و اعتدال مشهور است، به صورت مشترک ساخته شود.

در زمان ما برخی کودکان و نوجوانان، قربانی خشونت و افراط می‏‌شوند و زندگی آنها با وحشت و خشونت همراه است.

کودکان و نوجوانان غزه، کرانه باختری، بحرین، یمن، افغانستان، سوریه و عراق این روزها خشونتی را تجربه می‏‌کنند که با روحیه کودکی و نوجوانی آنها همخوانی ندارد.
این هنر سینما است که مظلومیت این کودکان را به تصویر کشیده و دنیا را متوجه ناشاد بودن بخش اعظمی از مردم بخصوص کودکان و نوجوانان به خاطر رفتارهای برخی دولت‏‌ها کند و در کنار این با ابزار هنر زمینه شاد زیستن را به مردم جهان هدیه کند.

سینما می‏‌تواند نفی خشونت و دوری از افراط را در جهان نهادینه کند چرا که تأثیر یک فیلم هنری در این زمینه بسیار زیادتر از اقدامات دیگر خواهد بود.
ایران امروز پرچمدار نفی خشونت و افراطی‏‌گری در جهان است و سینمای نوجوان می‏‌تواند پرچمدار فرهنگی و هنری این مقوله مهم در جهان باشد.

امیدوارم تمامی مردم جهان به خصوص نوجوانان از زندگی توام با آرامش در کانون گرم خانواده بهره‏مند باشند.

برای همه میهمانان جشنواره فیلم نوجوان روزهای خوشی را در همدان آرزو دارم.»

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل