گلونی

افتتاح باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از فارس، افتتاحیه باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر شب گذشته ۲۰ مهر با حضور دکتر هما گل‌گلاب، دکتر امیراشرف آریان‌پور، دکتر نوش‌آفرین انصاری، هومن صدر (بنان)، پیمان خازنی، اردشیر کاظمی، حمید اسفندیاری، رضا پورحاجی، اسماعیل جعفری، سیدهادی منبتی، هومن ظریف، محمدرضا اصلاح، سیدعلی احمدی و اصحاب رسانه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، فیلم مستند مرز پرگهر به کارگردانی هومن ظریف درباره زندگی زنده‌یاد دکتر حسین گل‌گلاب، خالق سرود «ای ایران» به نمایش درآمد.

پس از نمایش فیلم، از هومن ظریف کارگردان، دکتر هما گل گلاب دختر زنده یاد دکتر حسین گل گلاب، دکتر آریان پور موسیقی‌پژوه و استاد دانشگاه، دکتر نوش‌آفرین انصاری (دبیر شورای کتاب کودک)، پیمان خازنی (آهنگساز)، هومن صدر (فرزند زنده‌یاد غلامحسین بنان)، سیدهادی منبتی و سیدعلی احمدی خواسته شد که به روی سن بیایند.

در ابتدا دکتر هما گل گلاب گفت: خوشحالم که امشب فیلم پدر نمایش داده شده است و همیشه به ایشان افتخار می‌کنم و همین جا از آقای هومن ظریف به خاطر پیگیری‌های مستمرشان تشکر و قدردانی می‌کنم.

در ادامه دکتر نوش‌آفرین انصاری اظهار کرد: دکتر گل‌گلاب مرد نازنینی بود و خدمت بزرگی به کشور کرد. همان‌طور که در فیلم هم دیدیم بسیاری از لغات مورد استفاده در درس‌های گیاه شناسی امروز را ایشان نوشته‌اند و چقدر زیبا و به زبان خیلی ساده و روان این کار را انجام داده‌اند.

انصاری همچنین از تلاش‌های هومن ظریف برای به تصویرکشیدن زندگی زنده‌یاد گل‌گلاب تشکر و ابراز امیدواری کرد که فیلم‌های مستند بعدی وی درباره مفاخر ایران نیز به سرانجام خوبی برسد.

پس از ایشان دکتر آریان‌پور که به سختی در مراسم حضور پیدا کرده بود، نیز با تمجید از این مستند گفت: من امروز هشت ساعت تدریس داشتم و به سختی خودم را به مراسم رساندم. حسین گل‌گلاب مرد نازنینی بود، کارهای بزرگی انجام داد و با وجودی که هفته قبل این فیلم را در منزل دیده بودم، اما امشب به اینجا آمدم که این بار  فیلم را  با دیگر دوستان ببینم.

این موسیقی پژوه برجسته سپس از کارگردان فیلم «مرز پرگهر» تشکر کرده و مجددا از حضور در این مراسم ابراز خرسندی کرد.

هومن ظریف کارگردان اثر هم به جای تشکر، متن خود را کنار گذاشت و شعری از استاد فقید باستانی پاریزی را از کتاب تلاش آزادی که درباره زندگی مشیر الدوله حسن پیرنیا بود خواند و اظهار کرد که این عصاره‌ی همه‌ی صحبت‌های من است:

ز خسروان مقدم چنان که می شنوم وفای عهد    نکرده است باکس این دوران

دو چیز حاصل عمر است نام نیک و ثواب   و از این دو در گذری کل من علیها فان

بر اساس این گزارش، پس از سخنان این اساتید، از تولیدکنندگان مستند مرز پرگهر، هما گل‌گلاب و هومن صدر توسط سیدعلی احمدی، سیدهادی منبتی، امیراشرف آریان‌پور و نوش‌آفرین انصاری تقدیر شد.

پایان پیام

 

خروج از نسخه موبایل