گلونی

افتتاح سالن فرهنگی ورزشی شهرداری خرم‌آباد

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

روزنامه آخر هفته را با خبری از تسنیم مبنی بر افتتاح سالن فرهنگی ورزشی شهرداری خرم‌آباد آغاز می‌کنم. آئین آغاز به کار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خرم‌آباد عصر امروز در تالار شهید آوینی ارشاد سلامی خرم‌آباد با حضور جمعی از مسئولان استان لرستان انجام شد. جافر وفایی عضو شورای شهر خرم‌آباد در این مراسم ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم، اظهار داشت: امیدوارم همزمان بودن افتتاح سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خرم‌آباد با روز اول ماه محرم پشتوانه‌ای معنوی باشد. در ابتدای فعالیت کار یک نیازسنجی انجام شد که در چه بخش‌هایی از شورا سرمایه‌گذاری شده و پیگیری امورات اجتماعی شهر را داشته باشد که در آن نیازسنجی به ساماندهی مقوله فرهنگی و ورزشی رسیدیم و نتیجه آن راه اندازی این سازمان شد.

خبر دیگر تسنیم احداث اتوبان بروجرد-اراک بود. مسلم پورقاسمیان، فرماندار ویژه بروجرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: تلاش‌های بسیاری در راستای تبدیل آزاد راه اراک، خرم‌آباد به نام واقعی آن یعنی آزاد راه اراک، بروجرد، خرم‌آباد انجام شده است. وی نقش این آزاد راه را در جذب سرمایه‌گذاران مهم برشمرد و افزود: یکی از مزایای عبور این بزرگراه از شهرستان بروجرد توسعه زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل در این شهرستان و جذب سرمایه‌گذاران مختلف است براین اساس در سفر اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی به این شهرستان درخواست تعین وضعیت این بزرگراه به وی اعلام شد و پس از آن مشکل آن برطرف شد.

مدیر عامل کانون جهانگردی کشور هم امروز خبری از معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری لرستان داشت. ابوالقاسم ایرجی ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: همایش نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری خارجی و داخلی در بروجرد با اهداف از پیش تعیین شده‌ای در این شهرستان در حال برگزاری است. وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش در شهرستان بروجرد عنوان کرد: گفت‌و‌گو و بحث و بررسی پیرامون مسائل، مشکلات و راهکارهای مربوط به جاذبه‌های اطلاع رسانی گردشگری در خارج از کشور، ایجاد تعامل، هم‌فکری و هم‌اندیشی میان صنوف گردشگری در داخل کشور و نمایندگان اطلاع رسانی در خارج از کشور از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است. وی افزود: در برنامه ششم توسعه بر اساس ابلاغیه مقام معظم رهبری تاکید شده که گردشگری نسبت به سال پایه باید ۵ برابر شود و برای این منظور یک برنامه‌ریزی بزرگ و منسجمی درنظر گرفته شده که طی ۵ سال کشور به اهداف تعین شده دست یابد.

ظهر امروز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان مراسم تکریم و معرفی مدیران پیشین و جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان دورود برگزار شد.

طی خبری از مهر روستای «بابا بهرام» از توابع شهرستان پلدختر با ۳۴ خانوار و ۱۴۰ نفر جمعیت و روستای «دراشکفت» با ۱۵ خانوار و ۷۰ نفر که به دلیل مشکلات آب‌رسانی پیش‌ از این با تانکر آب‌رسانی می‌شدند با افتتاح ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به طول هشت کیلومتر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

امروز مدیر کل استاندارد لرستان از معرفی واحدهای مصالح فروشی غیر استاندارد لرستان به مراجع قضایی خبر داد. مرضیه قنبریان ظهر پنجشنبه در مراسم روز جهانی استاندارد که در محل سالن علامه طباطبایی خر‌م‌آباد برگزار شد شعار امسال روز جهانی استاندارد را “استانداردها زبان مشترک جهانی” خواند و اظهار داشت: این شعار بر مبنای تعامل مردم در سراسر جهان طراحی شده است. قنبریان به اقدامات اداره کل استاندارد لرستان در سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که توسط این اداره کل طی امسال دنبال می‌شد بحث استانداردسازی مصالح ساختمانی بود که در این راستا و با توجه به رضایت بخش نبودن وضعیت واحدهای تولید مصالح ساختمانی استان گشت‌های مشترکی با دستگاه‌های زیربط صورت گرفت.

حالا که آخر هفته است، ما هم روزنامه را با یک خبر از فارس که به تفریحات آخر هفته‌ای مربوط می‌شود به پایان می‌بریم. رئیس هیئت ورزش‎های همگانی بروجرد گفت: در شش ماهه دوم امسال ۱۷ برنامه کوه‎روی و گردشگری در این شهرستان اجرا می‎شود.در مدت یاد شده ۱۰ برنامه کوه‎روی در مناسبت‎های مختلف سال برگزار می‎شود. کوه‎روی عمومی لجور در منطقه اراک یکی از این برنامه‎ها است که در روزهای آتی به مناسبت هفته تربیت‌بدنی اجرا می‎شود.خردمند به برنامه کوه‎روی عمومی توچال به امامزاده داوود در منطقه دربند تهران به مناسبت روز نوجوان اشاره و اضافه کرد: برنامه‌های کوه‎روی عمومی پریزکوه در منطقه دورود، شاه‌نشین و برنجه در منطقه بروجرد بخش‎های دیگری از برنامه‌های تدوین شده در شش ماهه دوم سال جاری هستند. برنامه‎های گردشگری خانوادگی ونایی به کپرگه و حاجی‌آباد به کولیدر هر دو در منطقه بروجرد از دیگرهای برنامه‎هایی است که در این مدت برگزار می‎شوند.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

خروج از نسخه موبایل