گلونی

بازدید رییس سازمان سینمایی کشور از مراکز سینمایی رم

به گزارش پایگاه خبری گلونی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی کشور در ادامه سفر به ایتالیا از مراکز سینمایی شهر رم دیدن کرد.

در این بازدید که سید روح‌الله حسینی رییس مدرسه ملی سینما و علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز حضور داشتند، رییس سازمان سینمایی و همراهانش مورد استقبال رییس و مدیران مدرسه ملی سینمای ایتالیا واقع شدند.

در این بازدید ایوبی از بخش‌های مختلف این مرکز سینمایی شامل کتابخانه و مرکزاسناد، سینما، انبار تجهیزات و مواد مصرفی، آرشیو ملی فیلم ایتالیا، استودیوهای صدا و تدوین، پلاتوهای فیلمبرداری، کلاسها و کارگاه‌های آموزشی بازدید کرد.

در این بازدید چهار ساعته، ایوبی به طور سر زده از برخی کلاس‌ها بازدید و با تعدادی از اساتید و دانشجویان این مدرسه به گفت‌و‌گو پرداخت .

در این بازدید  “کاترینا د آمیکو” رییس مدرسه ملی سینما ایتالیا با ارائه تاریخچه تاسیس مدرسه ملی سینما در ایتالیا، با ابراز خشنودی از تاسیس مدرسه ملی سینما در ایران آمادگی خود و تیم همکارانش را جهت انتقال تجارب و همکاری های فی مابین با مدرسه ملی سینما در ایران اعلام کرد .

در ادامه سفر ایوبی به ایتالیا ، وی و همراهانش از چینه‌چیتا «شهر فیلم» بازدید کردند. چینه چیتا شهرک بزرگ سینمایی است که مجموعه استودیوهای وسیع و مجهز در آن قرار دارد و پروژه‌های بزرگ سینمایی نیازمند ساخت دکورهای مخصوص و متفاوت در این محل فیلمبرداری می‌شوند. چینه چیتا در اواخر دهه ۳۰ در حومه رم، پایتخت ایتالیا، ساخته شد و تحت نظارت دولت قرار گرفت. اما پس از ورشکستگی دولت ، بهره‌برداری این مجموعه سینمایی به بخش خصوصی واگذار شد.

حجت‌الله ایوبی در سفر به ایتالیا ضمن ملاقات با وزیر فرهنگ این کشور، در کمیسیون مشترک سینمایی ایران و ایتالیا شرکت کرد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل