گلونی

برپایی نمایشگاه برای روز جهانی کودک

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

امروز،‌۱۶ مهر روز جهانی کودک بود. به همین مناسبت ما هم روزنامه را با خبری از این مناسبت شروع می‌کنیم که توسط روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی لرستان منتشر شد. اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان لرستان به منظور گرامیداشت روزجهانی کودک و براساس برنامه‌ریزی تعیین شده ۱۶مهر با شعار “کودک،هنر و میراث فرهنگی” اقدام به برپایی نمایشگاه مشترک با کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان استان لرستان نموده است. هدف از این کار آشنایی هرچه بیشتر و بهتر کودکان با آثارفرهنگی-تاریخی استان در موزه‌ها و شناخت ملموس‌تر از میراث ملی-اسلامی ایران عزیز خواهد بود.

امروز نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهرستان سلسله جناب حجه‌السلام والمسلمین موسوی از امکانات و بخش‌های مختلف مجموعه تاریخی قلعه فلک‌الافلاک بازدید نمودند. وی ضمن تجلیل و سپاس از خدمات و تلاش‌های صادقانه صورت پذیرفته در این مجموعه ا زدکتر سلیمانی مدیر کل میراث فرهنگی استان به خاطر اهتمام ویژه و خالصانه در جهت بالا بردن ظرفیت‌های مختلف و فراوان فرهنگی و گردشگری استان تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

یک خبر بازدید از مکان تاریخی دیگر هم داریم، امروز مهندس صفی خانی مدیر کل سازمان صنعت،معدن و تجارت استان لرستان به همراهی دکتر سلیمانی مدیر کل میراث فرهنگی استان از پیشرفت طرح مرمت سربازخانه در محوطه تاریخی فرهنگی باغ گلستان قلعه فلک‌الافلاک بازدید نمودند.

خبر بعدی هم یک خبر از بازدید است اما از اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان. دیروز با حضور مدیر کل محترم حفاظت محیط زیست استان ،‌معاونت محترم نظارت و پایش ، فرمانده محترم یگان حفاظت ، رئیس محترم حراست و پرسنل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کوهدشت ضمن بازدید از منطقه گردشگری و تفریحی شیرز ،‌ مسائل و مشکلات زیست محیطی این منطقه مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص امکان تبدیل منطقه فوق به اثر طبیعی ملی فاکتور‌های زیست محیطی بصورت بازدید میدانی مورد بررسی قرار گرفت.

فارس امروز خبری هم از پلیس دوچرخه‌سوار داشت. رئیس پلیس راهور بروجرد گفت: پلیس دوچرخه‌سوار این شهرستان برای نخستین بار در کشور فعالیت خود را آغاز کرده است. یکی از اهداف اجرای این مهم جلوگیری از توقف خودروهای پلیس در سطح شهر است. گشت پلیس دوچرخه سوار علاوه بر روان شدن عبور و مرور، جلوگیری از ترافیک را به دنبال دارد.

به نقل از مهر امروز تولیدی کفش شهرستان دورود ظهر امروز با حضور نماینده مردم شهرستان دورود و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد. مدیر کل فنی و حرفه‌ای لرستان با بیان اینکه مجتمع تولیدی صنعتی کفش شهرستان دورود در حال حاضر با اشتغال‌زایی ۲۰ نفر کار خود را آغاز کرده است، افزود: این مجتمع تولیدی ظرفیت اشتغال‌زایی ۱۸۰ نفر دارد که در این میان چهار خوشه صنعتی تولیدی مرتبط با همین محصولات در سطح استان لرستان تکثیرشده است.

طی خبری هم از فارس امروز مدیر کل فنی و حرفه‌ای لرستان از ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی خبر داد و گفت ۲ هزار فرصت شغلی با احیای ۱۲ مرکز تولیدی و آموزشی در لرستان توسط این سازمان ایجاد شده است.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

خروج از نسخه موبایل