گلونی

تشییع پیکر جان‌باختگان حادثه منا

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

حادثه منا را که یادتان نرفته است. در فاجعه منا ۳۲ نفر از حجاج لرستانی که از کاروان‌های شهرستان بروجرد، الیگودرز، دورود و ازنا اعزام‌ شده بودند، جان خود را از دست دادند. امروز طی خبری از فارس معاون حج و زیارت لرستان گفت : تاکنون پیکر پاک ۲۲ حاجی حادثه منا در لرستان تشییع شده است و فردا پیکر چهار حاجی دیگر در لرستان تشییع می‌شود. مصطفایی با بیان اینکه ۸۴۰ حاجی در قالب شش کاروان از لرستان به حج اعزام شده‌اند، تصریح کرد: امروز آخرین کاروان حجاج لرستانی به کشور و استان باز می‌گردند. معاون حج و زیارت استان لرستان گفت: شش نفر دیگر از حجاج لرستانی بنام‌های علیرضا بنیادی، ابوالقاسم خلیلی، محمدعلی پناهی، جواد چکشی، علی زرگریان و فتح‌الله گودرزی هنوز مفقود هستند.

امروز دو خبر از شهرستان پلدختر داریم. اول اینکه در خبری از تسنیم آمده که شهرستان پلدختر هنوز از داشتن پزشک قانونی محروم است. شهرستان ترانزیتی پلدختر یکی از شهرستان‌هایی است که در حال حاضر از داشتن پزشکی قانونی محروم است و علی‌رغم اینکه ۲۳ شهریورماه سال ۹۴ پس از کش‌وقوس‌های فراوان دفتر آن با حضور مدیرکل پزشکی قانونی لرستان مجدداً راه‌اندازی شد اما پس از گذشت چند روز دوباره دفتر آن تعطیل شد. در حال حاضر این شهرستان باوجود جمعیت یک‌صد هزارنفری از داشتن پزشکی قانونی محروم است و مردم برای انجام امور مربوط به پزشکی قانونی مجبورند به شهرستان خرم‌آباد مراجعه کنند.

خبر دوم از کشف و ضبط ۲۲۵ قلیان در سطح شهرستان پلدختر است که فارس نوشت. جانشین فرماندهی ‌انتظامی شهرستان پلدختر امروز گفت: ۲۲۵ قلیان از ۱۵واحد صنفی بدون مجوز در پلدختر کشف و ضبط شد. این کار بنا به درخواست و مشارکت مردم انجام گرفته و پس از شناسایی ۱۵ واحد صنفی بدون مجوز که در سطح شهر پلدختر اقدام به فروش و محلی برای کشیدن قلیان برای جوانان تهیه کرده بودند، با اخذ مجوز از دادستان تمام قلیان‌های آنها کشف و ضبط و جمع‌آوری شدند.

استاندار لرستان امروز خبری از گازرسانی به روستاهای خرم‌آباد داشت. هوشنگ بازوند عصر امروز در مراسم افتتاح گازرسانی به روستای گوشه محسن ابن علی اظهار کرد: از مجموع روستاهای در دستور کار گازرسانی در استان لرستان عملیات گازرسانی ۲۰۰ روستا انجام شده است. رایزنی‏‌ها به منظور انعقاد قرارداد گازرسانی به ۲۰۰ روستای استان لرستان با قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در حال انجام است.

استاندار امروز در مراسم بهره‌برداری از مجتمع آب‌رسانی روستاهای شمال بروجرد هم حضور داشت. عبدالرضا عبدی، رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی بروجرد در این مراسم اظهار داشت:‌ این پروژه آب‌رسانی موسوم به مجتمع آب‌رسانی شهید کاوند است که مورد بهره‌برداری قرارگرفته است. با بهره‌برداری از این مجتمع آب‌رسانی مشکل کمبود آب هفت روستای شمال بروجرد شامل روستاهای گیجالی سفلی، گیجالی عُلیا، زواریجان، آقایی، دره صیدی، دهگاه و حاجی‌آباد برطرف می‌شود. این مجتمع آب‌رسانی به سیستم راه‌اندازی تله‌متری و سیستم تابلو راه‌اندازی مجهز شده است.

طی خبری از مهر مدیر کل بهزیستی استان لرستان پیش از ظهر امروز با حضور قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور، مشاور رئیس سازمان و مدیر کل دفتر مرکزی حراست بهزیستی کشور، معاون عمرانی استانداری لرستان و … معرفی شد. در این مراسم اسدالله حیدری به عنوان مدیر کل جدید بهزیستی لرستان معرفی و از اقدامات همایون عمودی زاده مدیر کل سابق این اداره کل تقدیر به عمل آمد.

تسنیم امروز خبری هم از بازرسی واحدهای تولیدی لرستان داشت که به مناسبت هفته استاندارد صورت گرفت. مدیر کل سازمان استاندارد لرستان در رابطه با بازرسی‌های شش‌ماهه نخست امسال، اظهار داشت: چهار هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از بازار طی شش ماه نخست امسال انجام‌شده است. اولویت امسال ما استانداردسازی و رفتن به سمت استاندارد واحدهای تولیدی به‌ویژه مصالح ساختمانی است، چرا که لرستان، استانی زلزله‌خیز است و اهمیت به مصالح ساختمانی از ضروریات است. ۵۵۰ واحد تولیدی لرستان طی شش ماهه نخست امسال بازرسی و ۳۶۷ نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی استان انجام شد.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

خروج از نسخه موبایل