گلونی

تمرین گفت‌وگو از کودکی

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مراسم بزرگداشت روز جهانی کودک با شعار “دنیا با لبخند کودکان زیباست”، با حضور وزیر آموزش‌وپرورش، صبح پنج‌شنبه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

علی‌اصغر فانی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت دوره کودکی گفت: مهمترین دوره برای شکل‌گیری شخصیت دانش آموزان دوره کودکی و نوجوانی است و به همین دلیل باید اقتضائات این دوره مورد توجه برنامه‌ریزان قرار گیرد. توجه به برنامه‌ریزی متناسب با اقتضائات و تحولات محیطی، اهمیت زیادی دارد.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اهمیت نقش خانواده در شکل‌گیری شخصیت کودک اضافه کرد: خانواده، رسانه‌ها و جامعه سه رکن مهم در شکل‌گیری تربیت و شخصیت کودک هستند . لذا لزوم هماهنگی و همدلی بین خانواده، محیط آموزشی و جامعه می‌تواند نقش موثری در تربیت افراد داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تأکید ریاست جمهوری بر بحث کتابخوانی، گفت‌وگو و انشا اشاره کرد و افزود: رئیس‌جمهور در آغاز سال تحصیلی ۹۳-۹۲ این سه مورد را مطرح کرد. افراد باید از سنین کودکی یاد بگیرند که چگونه گفت‌وگو و تعامل کنند. چگونه نسبت به اطرافیان حساس باشند و از چه طریق مکنونات قلبی خود را بنویسند. اینها نکاتی است که آقای روحانی متقاضی پیگیری آنها بودند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل