گلونی

توقف اجرای نمایش برای تفکیک جنسیتی

دیروز در جشنواره تئاتر استانی لرستان اجرای یک نمایش، در میان اجرا متوقف شده و از تماشاگران خواسته شده که به صورت تفکیک جنسیتی به تماشای ادامه نمایش بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسکانیوز، دیروز در حالی که اندکی از اجرای نمایش «متد» در جشنواره تئاتر استانی لرستان می‌گذشت، به یک‌باره نور سالن روشن شده و یکی از کارمندان اداره ارشاد از تماشاگران خواست تا با توجه به دستورالعمل جدید، حاضرین در سالن که بخش عمده‌ای از آنها را جوانان تشکیل می‌دادند، تفکیک جنسیتی شوند و پسران و دختران در دو بخش مجزا از هم بنشینند.

البته پیگیری خبرنگار گلونی درباره دستورالعمل جدید به نتیجه نرسید و گویا چنین دستورالعملی وجود ندارد و این اتفاق فقط برای تماشاگران این نمایش خاص افتاده است.

در اولین روز از بیست و هفتمین جشنواره‌ی تئاتر استان 5 نمایش در دو نوبت صبح و عصر به روی صحنه رفت.
صبح روز چهارشنبه 16 مهرماه از ساعت 9:30، نمایش “لیلا‌” به کارگردانی عباس خسروی از بروجرد، آغازگر جشنواره بود و در ساعت 10:30 نمایش “خنده با صدای بلند” به کارگردانی بابک لطیفی از خرم‌آباد به روی صحنه رفتند.
نوبت عصر نیز از ساعت 15 و با اجرای نمایش، “متد” به کارگردانی ستار مهرشاد از خرم‌آباد “دیدار آرزو” به کارگردانی حجت‌الله خادم‌فر از دورود، “رقص قلم در ستون جراید ” به کارگردانی کاوه نورمحمدی از خرم‌آباد، ادامه یافت.

این نمایش «متد» نام دارد که به کارگردانی “ستار مهرشاد” در جشنواره تئاتر استان لرستان به نمایش درآمده بود.

امروز پنج‌شنبه 17 مهرماه نیز علاقه‌مندان شاهد اجرای 5 نمایش “‌گره بر گره”، “همه‌چیز در باره آقای ف”، “‌ما هم مردمی بودیم”، “تقاطع” و “‌ابرها” خواهند بود.
این جشنواره روز شنبه با اجرای نمایش “‌سایه هیچ” و برگزاری آیین اختتامیه به پایان می‌رسد.

پایان پیام

 

خروج از نسخه موبایل