گلونی

دستگیری شکارچیان خرگوش

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:
باورتان می‌شود با این همه خواهش، تمنا و حتی قوانین و مجازات‌های سنگین هنوز هم افرادی هستند که به سراغ شکار حیوانات می‌روند؟ باورش که سخت است اما خب انگار این موضوع هنوز هم طرفدارهای خودش را دارد که ول کن قضیه هم نیستند. مهر امروز خبری از دستگیری شکارچیان خرگوش در شهرستان سلسله داشت. رئیس اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سلسله طی ماموریت گشت و کنترل شبانه حوزه استحفاظی در منطقه شکار و صید ممنوع گرین(داربید) موفق به کشف ۲ قبضه اسلحه شکاری تک‌لول از دو شکارچی شدند. همراه شکارچیان لاشه ۶ راس خرگوش، ۲ عدد نورافکن و ۵۹ عدد فشنگ نیز کشف و ضبط شد.

بر اساس خبر دیگری از مهر در هفته پست ساختمان اداره کل پست لرستان، ساختمان اداره پست شهرستان دورود، پروژه پست تلفنی ۱۹۳، باجه مرکزی شهرستان خرم‌آباد و بسته کامل نامه رسانی افتتاح شد. همچنین دستگاه صندوق پستی هوشمند که اولین بار در کشور روز قدس در وزارت خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد در خرم‌آباد نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت که این دستگاه به غیر از دریافت وجه، قادر به انجام تمامی امورات بانکی و پستی است. مدیرکل پست لرستان به همکاری این اداره کل با شهرداری، ثبت اسناد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ثبت احوال و برخی بانک‌ها اشاره کرد و بیان داشت: در راستای همکاری خود با ثبت احوال، توزیع شناسنامه‌ها درب منازل، تهیه کارت ملی هوشمند و شناسنامه نوزادان را انجام می‌دهیم.

اما خبری بخوانید از شهرستان پلدختر که فارس نوشت. علی میرزاخدایی، مدیر کمیته امداد پلدختر عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: ۱۰۰ کیلوگرم برنج و ۷۵ کیلوگرم گوشت قرمز توسط مرکز نیکوکاری محله مسجد جامع در بین نیازمندان این شهرستان توزیع شده است. وی با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری کوتاه‌ترین مسیر خدمت به نیازمندان و دستگیری از خانواده‌های بی‌بضاعت هستند، افزود: مراکز نیکوکاری عهده‌دار رسالت کمیته‌ امداد هستند و باید به خوبی به این وظیفه‌ خود عمل کنند.

حالا برویم سراغ بروجرد و خبرهایش .رئیس سازمان انتقال خون بروجرد امروز گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه مهرماه خون‌گیری از هشت هزار و ۱۷۲ نفر در این شهرستان انجام شده است. در مدت یاد شده به ترتیب ۳ هزار و ۸۴۹ و ۹۲۷ نفر اهداء کننده مستمر خون مرد و زن اهدای خون کرده‎اند. از خون‎های اهدایی برای بیماران خاص نظیر بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و کم خون، سرطان، یرقان نوزادی و سایر موارد مشابه استفاده می‎شود.

طی خبری از تسنیم رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد با بیان اینکه بیش از ۳ میلیون قطعه طیور صنعتی در بروجرد واکسینه شد، گفت: کشتارگاه بروجرد با کمبود آب مواجه است و تاکنون پیگیری‌های برای تأمین آب موردنیاز این مجموعه راه به‌جایی نبرده است. وی بابیان اینکه امکان بازرسی از سطح دامداری‌های این شهرستان وجود ندارد، افزود: توان و امکانات محدود دامپزشکی این شهرستان در حد انجام بازرسی از تمامی دامداری‌ها نبوده و نیز این وظیفه بر عهده این نهاد نیست.

چند وقتی بود که در روزنامه خبری از آتش‌سوزی درختان نبود تا اینکه دوباره آتش به جان درختان پلدختر افتاد. تسنیم امروز از سوختن ۱۵ هکتار از جنگل‌ها و مراتع نوشت. رئیس منابع طبیعی پلدختر گفت: آتش‌سوزی که از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه در جنگل و مرتع کوه‌سوخته معمولان آغاز شده بود پس از ۱۳ ساعت تلاش بی‌وقفه نیروهای مردمی، منابع طبیعی و دهیاران بخش معمولان مهار شد. به علت نبود امکانات اطفای حریق، نیروهای امدادی با دستان خالی و با شاخ و برگ درختان مبادرت به خاموش کردن آتش کردند. هنوز علت آتش‌سوزی مشخص نیست و تحقیقات در این زمینه در حال بررسی است. وی با بیان این‌که علت این آتش‌سوزی به‌طور یقین عامل انسانی بوده است، بیان کرد: پیگیری‌هایی در دست بررسی است تا بتوانیم عامل انسانی، عمدی یا غیرعمدی بودن آن را شناسایی کنیم.

آفرین به دستان خالی و شاخ و برگ درختان. هنوز که خبری از امکانات اطفاء حریق نیست. دلیل آتش‌سوزی هم که احتمالا عامل انسانی بوده. همه‌ی این جمله‌ها تکراری است. با این تفاسیر فقط و فقط باید درختان و محیط زیست را از گزند ما انسان‌ها به خداوند بسپاریم.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

خروج از نسخه موبایل