گلونی

دو کتاب جدید از نشر چشمه

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، دو رمان «ترکش لغزنده» و «آواز داوودی» توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شدند.
رمان‌های «ترکش لغزنده» و «آواز داوود» به عنوان کتاب‌های جدید مجموعه «قفسه آبی» نشر چشمه به تازگی منتشر و راهی بازار نشر شده‌اند. این کتاب‌ها عناوین ۶۹ و ۷۰ مجموعه مذکور هستند که آثار داستانی نویسندگان ایرانی را شامل می‌شود.

«ترکش لغزنده» رمانی به قلم آیت دولتشاه است و دومین رمان او محسوب می‌شود. این داستان نویس پیش از این رمان «این بازی کی تمام می‌شود؟» را با همکاری نشر چشمه به چاپ رساند و اولین کتابش نیز مجموعه داستان «خویش خانه» بود که توسط نشر افکار به چاپ رسید.

رمان «ترکش لغزنده» چند برهه و مقطع از زندگی یک خانواده ایرانی را به تصویر می‌کشد و چند دوره از دوران تاریخ معاصر از جمله جنگ تحمیلی را در بر می‌گیرد. داستان این رمان با اتکا به دو راوی روایت می‌شود.

در قسمتی از این رمان می‌خوانیم:

یاغی‌ها روزهای آرامی را می‌گذرانند اما خان ناآرام است و فکر و ذکرش حرف‌های آن شب امیرهوشنگ است. خان می‌داند امیرهوشنگ آدمی نیست که بی‌دلیل حرفی بزند. اگر یاغی‌ها بلایی سر فراری‌ها آورده باشند وای به حال روزهایی که به امید آمدنشان آواره کوهستان شده است. هیچ کدام از برادران خبری از سرنوشت فراری‌ها بعد از فرستادنشان به سلسله ندارند. آن روز‌ها همزمان بود با حرکت خان و مردانش به دشت سیلاخور برای مقابله با قشون امیراحمدی. چه طور می‌شود یاغی‌ها امان‌نامه خان و ملک التجار را نادیده گرفته باشند و آن سه نفر را دور از خانه و قبیله کشته باشند؟ هر چه دقیق‌تر می‌شود حقایق تلخ تری برایش آشکار می‌شود…

این کتاب با ۱۴۸ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۰۵ هزار ریال منتشر شده است.

کتاب هفتادم مجموعه «کتاب‌های قفسه آبی» هم «آواز داوود» نوشته قاسم شکری است. شکری نیز از داستان نویسان کشور است که کتاب‌های «زخمی روزگار»، «نقص فنی»، «بوی خوش تاریکی»، «مارمولکی را ماه بلعید» و «گانگستری از دیار حافظ» را در کارنامه دارد.

این رمان به سبک سیاه نویسی، نوشته شده و نویسنده در ابتدای آن، پیش از آغاز داستان نوشته است: این کتاب برای هرچه زشتی و پلشتی است.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

نیم ساعتی به‌‌ همان حال کف قبر دراز کشیدم و به گذشته فکر کردم. چیز دندان گیری توی گذشته‌ام نبود، به غیر از چند تیله هفت رنگ، هزارتا کف‌تر کله معلق زن و کله معلق نزن، یک آفتابه سنگین مسی که تهش سوراخ بود و احتیاج به جوش کاربیت داشت و همیشه خدا بی‌کار و بی‌عار توی خاک باغچه افتاده بود، یک پنجه بوکس برنجی که پخ‌هایش بس که به سنگ کوبیده بودم ساب رفته بود و به لعنت خدا نمی‌ارزید، یک نانچیکو سیاه رنگ نوارپیچی شده بدون زنجیر که حتا بروس لی هم نمی‌توانست با آن کاراته بازی کند، سه تا جوجه خروس که با تیر کمان سیمی چشم‌‌هایشان را کور کرده بودم، یک خاطره گنگ و مبهم چندش آور توی زیرزمین، یک سنجاق زنگ زده میان دیزی آبگوشت.

این کتاب با ۱۶۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۲۰ هزار ریال منتشر شده است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل