گلونی

«شب قصه» در ماه محرم

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، برنامه «شب قصه» رادیو فرهنگ در ایام محرم هر شب کتاب «فصل شیدایی لیلاها» را پخش می‌کند.

کتاب «فصل شیدایی لیلاها» که به قلم سید علی شجاعی نوشته شده، قرار است به مناسبت ایام محرم از شنبه – ۲۵ مهر ماه – تا پنجم آبان از برنامه «شب قصه» رادیو فرهنگ پخش شود.

«فصل شیدایی لیلاها» روایت هفت راوی از حرکت حضرت امام‌حسین(ع) از ۱۸ ذی‌الحجه و خروج ایشان از مکه تا غروب عاشوراست.

«شب قصه» برنامه‌ای از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که هرشب ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه پخش می‌شود. در این برنامه هنرمندان تئاتر و سینما و نویسندگان کشور هرشب یک داستان را روایت می‌کنند.

تهیه‌کننده «فصل شیدایی لیلاها» انتشارات نیستان است که این کتاب را به صورت صوتی ارائه کرده است.

رادیو فرهنگ همچنین قرار است در قالب برنامه «نیستان» گفت‌گویی را که با محمود رضایی – استاد برجسته نابینای پیانو – انجام داده است را پخش کند. محمود رضایی ۱۸ مهر ماه دار فانی را وداع گفت، به همین سبب برنامه «نیستان» گفتگویی با وی کرده است که برای نخستین‌بار شنبه – ۲۵ مهر – از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

زنده‌یاد محمود رضایی که از نوازندگان و استادان نابینای کشوردر زمینه پیانو بود یک هفته پیش از رفتن به کما، مهمان برنامه «نیستان» رادیو فرهنگ بود. هاتف شرار (خواننده و موسیقی‌دان نابینا) گفت‌وگویی ویژه با زنده‌یاد رضایی داشت که قرار است روز شنبه برای گرامیداشت یاد و خاطره این هنرمند فقید از رادیو فرهنگ پخش شود.

«نیستان» برنامه‌ای با موضوع موسیقی ایرانی است که هر روز ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه پخش می‌شود. این برنامه ضمن معرفی و گفت‌وگو با موسیقی‌دانان ، آهنگسازان و خوانندگان موسیقی ایرانی، شنوندگان رادیو را از آخرین اخبار و تحولات موسیقی کشور نیز مطلع می‌کند.

برنامه «نیستان» به تهیه‌کنندگی وحید رستگاری، دستیار تهیه‌ی: فاطمه حق وردی و با اجرای فاطمه رکنی از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ و ای.ام ردیف ۵۵۸ پخش می‌شود.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل