گلونی

شمس لنگرودی روی صحنه تئاتر

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایرنا، نمایش «از این عکس سال‌ها می‌گذرد» با بازی شمس لنگرودی شاعر و ترانه سرای معاصر روی صحنه می‌رود.

احسان گرایلی کارگردان تئاتر از شنبه ۲۵ مهر ماه نمایش از این عکس سال‌ها می‌گذرد را در تماشاخانه باران تهران به روی صحنه خواهد برد.
این نمایش «عکس خوانی» در واقع قرار است روایتی متفاوت از عکس‌هایی قدیمی و خانوادگی را با بازی و اجرای شمس لنگرودی و بهاءالدین مرشدی به اجرا بگذارد. کارگردان عکس‌ خوانی درباره این نمایش گفت: این شکل نمایش به نوعی برای اولین بار است که روی صحنه می‌رود و یا حداقل من پیش از این چنین نمونه‌ای ندیده‌ام. اما اگر بحث ترکیب مدیاهای مختلف مطرح شود، می‌توان اسم پرفورمنس هم بر آن گذاشت.
وی درباره حضور شمس لنگرودی نیز در این نمایش توضیح داد: به هر صورت اعتماد شمس لنگرودی شاعر پر آوازه معاصر برای ما پشتوانه بزرگی است و نهایت سعی‌مان هم بر این است که سربلند باشیم.
این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه شمس لنگرودی پیش از این سینما و موسیقی را تجربه کرده بود، گفت: حالا وی برای اولین بار پا به صحنه تئاتر می‌گذارد و این اتفاق بی‌شک برای ما و همه اتفاق مهم و مغتنمی است.
کارگردان عکس خوانی در پاسخ به سئوالی در خصوص موتیف‌هایی که می‌تواند برای بینندگان تئاتر جذاب باشد، نیز اظهار داشت: تلاش این پرفورمنس با تاکید بر موضوع مرگ، این است که زندگی را بازتعریف کند. مرگ تنها تبیین غیاب است. چیزی که وجود ندارد چرا که آنچه هست و وجود دارد تنها زندگی ست. عکس‌ها گاهی یک لحظه را، یک لبخند را و شادی یا غم را ثبت می کند و وجود می‌بخشد؛ وجودی که غیاب را عقب می کشد و هست می‌کند. عکس خوانی به کارگردانی احسام گرایلی و اجرای شمس لنگرودی و بهاءالدین مرشدی شنبه ۲۵ مهر ماه در دو نوبت ۱۹ و ۲۰:۳۰ در تماشاخانه باران واقع در خیابان فلسطین روی صحنه خواهد رفت.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل