پایان کارتن‌خوابی در خرم‌آباد

حتما شما هم تابه حال از گروه‌های مردم نهادی که به فقرا در زمینه‌های مختلف کمک می‌کنند شنیده‌اید. این موضوع در شهرهای بزرگ رونق بیشتری دارد اما حالا خوب است بدانید که در شهر خرم‌آباد هم چنین گروهی به مدیریت و بنیان‌گذاری خانم سارا فرج‌پور تشکیل شده است که قرار است در زمینه‌های متفاوت به کارتن‌خواب‌ها و افراد نیازمند کمک کنند. اولین نوبت این کار خیر دیشب انجام گرفته که نتیجه‌ی خوبی هم داشته است. آقای سجاد اسفندفر یکی از اعضای گروه با یکی از اعضای این گروه در این باره به خبرنگار گلونی گفت:

کل ماجرا از یک گروه ساده در تلگرام شروع شد که همسر بنده در آن عضو بود. اعضای آن گروه در روزهای خاصی از هفته به سراغ کارتن خواب‌های شهر تهران می‌رفتند و به آنها کمک می‌کردند. همسرم پیشنهاد داد که چنین گروهی را برای شهر خودمان راه بیندازیم. چند شب پیش گروهی را با ۴-۵ نفر تشکیل دادیم اما خدا را شکر آنقدر انسان‌های خوب هست که همان شب اول تعداد اعضای گروه به ۲۰۰ نفر رسید که اتفاقا بسیاری از اعضای سرشناس خرم‌آبادی هم در این گروه هستند. قرار گروهی که در پایتخت فعالیت می‌کند این است که چهارشنبه‌ها بین کارتن خواب‌ها غذا توزیع کند. ما هم با اعضای گروه قرار گذاشتیم که در مکانی دور هم جمع شویم و هرکسی هرچه که در توانش هست بیاورد. دیشب برای اولین نوبت، این اتفاق افتاد و کمک‌های خیلی زیادی از غذا گرفته تا دارو و پتو و… بین نیازمندان پخش شد. دیشب تا ساعت ۲-۳ مشغول بودیم و به مکان‌های مختلف رفتیم. امروز هم ۵-۶ جای دیگر را بازدید کردیم. هرچه جلوتر می‌رویم می‌بینیم چقدر شهر ما به چنین کاری نیاز داشته است. برنامه‌های زیادی داریم. دوستان زیادی قول داده‌اند که همکاری کنند. تصمیم داریم جای بخصوصی را برای تجمع‌ها آماده کنیم. ببینید در شهر ما تعداد کارتن‌‌خواب‌هایی که در سطح شهر و یا در مکان بخصوصی باشند کم است. خرم‌آباد کارتن‌خواب دارد اما تعدادشان زیاد نیست. منظورم این است افراد با هزینه‌های کم می‌توانند در قسمت‌هایی از شهر خانه تهیه کنند اما خب آن خانه‌ها فقط یک سقف است و از امکانات و ملزومات زندگی خالی است. خانه ای که نه فرش دارد،‌ نه یخچال و نه وسایل زندگی.

نمی‌شود هفته‌ای یکبار رفت ما باید مدام در طول هفته کنار این افراد باشیم و کمکشان کنیم. امروز حتی گاز و یخچال هم بردیم در خانه‌ها. قرار گذاشته‌ایم هر کس هرکاری از دستش برمی‌آبد انجام ‌دهد. چند پزشک اعلام آمادگی کرده‌اند برای ارائه خدمات درمانی. حتی یکی از دوستان که آرایشگاه مردانه دارد اعلام آمادگی کرد که به خانه این افراد بیاید و به آنها خدمات بهداشتی که در توانش است ارائه کند. دوست داریم این فعالیت همه جانبه باشد نه فقط غذا. خانواده‌هایی هستند که فرزندانشان را برای کار از درس خواندن بازمی‌دارند تصمیم ما این است که جلوی این اتفاق‌ها را در حد توانمان بگیریم. کلا هدف کمک به همشهریان نیازمند است در هر زمینه‌ای که لازم باشد.

تصاویر بازدید دیشب این گروه را ببینید:

پایان پیام

کد خبر : 6830 ساعت خبر : 8:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6830
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات